• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Løsner det for DAT på Rygge?

Re: Løsner det for DAT på Rygge?

Kan se slik ut.
Jeg jobber som handler på Rygge noen helger i måneden, stavanger virker å være den ruten som går desidert best. Sjelden under 80 % belegg.
 
Last edited:
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

hmm.. eg har jo reist med DAT til rygge fra stavanger med DH8-100 og ATR42 i påsketidene...
 
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

Det kan stemme. De hadde en dash på Rygge i våres, fordi de trengte Saab`en et annet sted.
Men nå virker det som denne Dashen får fast base på Rygge.
 
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

At DAT setter inn et fly med fem flere seter betyr ikke nødvendigvis at ruten går spesielt mye bedre. Det kan like gjerne være rent operasjonelt begrunnet.
 
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

At DAT setter inn et fly med fem flere seter betyr ikke nødvendigvis at ruten går spesielt mye bedre. Det kan like gjerne være rent operasjonelt begrunnet.

Slik som at Saab'ene skal ut av landet når WF overtar RRS - OSL.
 
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

Nå har vel DAT fløyet den DH8-100 relativt lenge på RY-ZV-trekket?
 
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

Stigene passasjertall på Stavanger og Bergensrutene melder Sarpsborg arbeiderblad
Setter inn Dash 8-102 på Stavanger i stedet for Saab 340A
Ser ut til at den nye satsingen bærer frukter
http://www.sa.no/lokale_nyheter/article6258353.ece

Nå har vel aldri SA vært en super pålitelig kilde, men dette hørtes jo som agurk journalistik på sitt beste.
At man øker kapasitenen med hele 5 seter er jo en helt utrolig stor nyhet :rolleyes:
 
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

Moss-Avis roper høyt de også, "DAT satser hardere på Rygge".
Nå har vel DAT fløyet den DH8-100 relativt lenge på RY-ZV-trekket?
Ja, det har de, men tror de har mikset en del mellom DH8 og SF3.
I Amadeus har de RYG-SVG inne med DH8 en stund.

..Jaja, like greit å få bort den Saaben av ulike årsaker. ;)
 
Last edited:
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

Dash8 har gått en liten stund og ligger også inne med Dash8 i vinterprogrammet.
 
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

Hehe, fantatisk av markedsavdelingen til DAT at de klarer å høste såpass bra PR av å øke kapasiteten med 5 seter per avgang.
 
Re: Løsner det for DAT på Rygge?

Hehe, fantatisk av markedsavdelingen til DAT at de klarer å høste såpass bra PR av å øke kapasiteten med 5 seter per avgang.

Ser nesten ut som de har lært av Ryanairs Mr O'leary :lol:
 
Back
Top