Leiebil eller Uber? (4 dager og skal få med de vanlige attraksjonene)
Som en som ikke pleier å ha leiebil så vil jeg nok anbefale deg å ha det, men avhenger jo av hvilke planer dere har og hvordan dere liker å operere. Jeg bruker en kombinasjon av Uber (eller Lyft som jeg foretrekker), offentlig transport og bena (går mye). De første gangene jeg var der brukte jeg også Hop On Hop Off bussene samt guidede turer.
Det funker for meg, men det har hendt at jeg sier til meg selv at jeg neste gang skal ha en bil, men kommer nok ikke til å ha det når jeg i slutten av neste uke skal tilbake.
Det kan være et stykke til de "vanlige attraksjonene", så hvis du f.eks bor i Santa Monica er det jo et stykke til f.eks Universal Studios eller Disney Land, så vil jo koste penger med Uber også.
Har man egen bil kan det være man vil ta seg en kjøretur langs Mullholland Drive hvis man likevel er innom Hollywood og på ukedagene er det vel også mulig å få parkert på Griffith Observatory for en rask kikk på utsikten. Har man en time å kvele kan også en kjøretur ut til Malibu være interessant. Slike sightseeing kjøreturer blir jo fort dyrt med en Uber.
Ser det blir nevnt kø for leiebil her før jul, men jeg er litt spent på om det også vil være dårligere tilbud (færre biler) med Uber osv. Skal en svipptur innom Hawaii til helgen og så det ble nevnt at det var vanskelig å få Uber fra flyplassen i Honolulu nå, noe jeg aldri har hatt problemer med tidligere.
Vaksinepass på restaurant? Gjelder det også 12 åring? Må vi da også drasse på pass i tillegg? Hvor strengt er dette?
Er vel bare et krav innendørs og husker ikke krav til alder, men det bør være enkelt å finne på nett.
Tipper førerkort vil funke, men når jeg var i New York benyttet jeg sjansen til å bruke det nye nasjonale ID kortet som jeg ikke har fått brukt til noe særlig fornuftig før. Restauranter jeg var på der var moderat interesserte, men tipper de vil sjekke nøyere hvis du f.eks skal til Disney Land.