Los Angeles (hoteller m.v.)

Lyft ? Er det ikke de som ikke godkjenner europeiske kredittkort ?

Skjønner ikke hvorfor de eller andre ikke skulle gjøre det, men jeg har brukt Lyft i mange år og gikk ut av en for 5 min siden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Dette ble bare kaos.. siste gang jeg reiser til et nytt sted. Etter press fra venner (og overraskende godkjenning fra CFD) ble det delux room på Loews Santa Monica og en Mustang Cab fra LAX til LAX hele :turen. Eneste som plager meg nå er den grusomme 55 USD plus tax og tip for parkeringen. Sykt..

Hvor mye må man tippe valet gutta i LA?

Dette ble jo suverent, du har staalkontroll :P - Det eneste jeg vil legge til er at det vil vaere en stor fordel med Leiebil Status type Hertz #1 Gold eller tilsvarende for aa slippe koene (tm) - Med Mustang som valg er det ingen direkte skumle alternativer - kan vaere Camaro iso Mustang - ikke helt samme California stilen - men minst like morro. Den eneste oppgraderingen jeg kunne tenke meg er aa faa en av de Mustangene med Motor (5.0 V8) standard er vel den 4 sylinder 2.0 liter som ogsaa sitter i Ford Fnocus SR.

Loews Santa Monica har jo perfekt beliggenhet - meget bra valg. Santa Monica Pier Parking ligger rett ved siden av (paa sjoesiden) men er ikke sikker paa om de lar deg staa natten over.

Om dere vil komme litt i stemning og har adgang til Amazon Prime - saa er Prime Serien «Goliat» med Billy Bob Thornton spillt inn rett over gaten - mye i Chez Jay og Ocean Lodge - samt paa stranden utenfor. Sesong 1 er meget bra - Sesong 2 er temmelig «out there» 3 og 4 er bra men har lite fra Chez Jay, Ocean Lodge og Santa Monica.

PS de passer nok bedre for deg enn reisefoelge!

Loews Santa Monica har jo perfekt beliggenhet - meget bra valg. Santa Monica Pier Parking ligger rett ved siden av (paa sjoesiden) men er ikke sikker paa om de lar deg staa natten over.

Om dere vil komme litt i stemning og har adgang til Amazon Prime - saa er Prime Serien «Goliat» med Billy Bob Thornton spillt inn rett over gaten - mye i Chez Jay og Ocean Lodge - samt paa stranden utenfor. Sesong 1 er meget bra - Sesong 2 er temmelig «out there» 3 og 4 er bra men har lite fra Chez Jay, Ocean Lodge og Santa Monica.

PS de passer nok bedre for deg enn reisefoelge!

Takk for mange gode råd DC, nå begynner reisefeberen og regner med at man drar hjem med mersmak fra California.

Det var hos Avis det plutselig dukket opp en Mustang Cab (spennende for en norboder og enda gjevere for to jenter) til svært hyggelig pris. Fem påbegynte dager var til samme pris som halvannnen dag hos Sixt. Har status hos Avis så håper man slipper litt køer.

Loews så fint ut og de har faktisk Blue Moon på fat ved bassenget og i baren - da var jeg solgt. :drink

Takk for mange gode råd DC, nå begynner reisefeberen og regner med at man drar hjem med mersmak fra California.

Det var hos Avis det plutselig dukket opp en Mustang Cab (spennende for en norboder og enda gjevere for to jenter) til svært hyggelig pris. Fem påbegynte dager var til samme pris som halvannnen dag hos Sixt. Har status hos Avis så håper man slipper litt køer.

Loews så fint ut og de har faktisk Blue Moon på fat ved bassenget og i baren - da var jeg solgt. :drink

Mustang er ikke bare spennende, det er en del av California og spesielt Los Angeles med Highway 1 / 101 - du kan jo ta noen Miles paa Route 66 ogsaa, den starter (noen sier ender) et stenkast fra Loews - dermed faar dere tatt mange «First». Jeg var svaert tidlig L.A. Lifestyle frelst - hadde klare tanker i 1964 om valg av leiebil i Santa Monica klart skulle vaere Mustang (en soelvfarget med roede skinnseter) Mor og Far var ikke helt overbevist (kanskje var det noen oeknomiske rammer :p ) uansett var en hvit VW Boble 64 modell en skikkelig nedtur (men vi bodde paa Casa del Mar !).

At de har godt oel i baren er meget bra, pass paa at du ikke Get Stone(d) (Utmerket BrewPub i San Diego)

Hmm .... min erfaring med Mustang er på vinterføre i Anchorage ... Interresant, kan man si .... :p

Hmm .... min erfaring med Mustang er på vinterføre i Anchorage ... Interresant, kan man si .... :p

LN-MOW du man masse on Musikk (mere enn de fleste jeg kjenner !!) Og musikk interessen din er like stor som bil interessen er liten, minimal - og det er kuult. Andre som meg er interessert i bil - vi er petroleum head (dvs. har eid og hat nytelsen av Alfa Romeo - ser med glede at det drypper litt olje her og der - kjoeper biler som blir beskrevet som haaploese (dog en liten bisetning - min STORE overraskelse med min siste Land Rover er en 100% !!! Pris oekning - har faatt 4 tilbud som er det dobbel av hva jeg kjoepte den for ! (Dog er den ikke til salgs - The Queen Mother and Little me har en ting til felles :p )

Kia Sportage kan best sammenlignes med «Gu-Gulliga Iren» med 70 talls Svensk DansBand»

LN-MOW du man masse on Musikk (mere enn de fleste jeg kjenner !!) Og musikk interessen din er like stor som bil interessen er liten, minimal - og det er kuult. ———————

Kia Sportage kan best sammenlignes med «Gu-Gulliga Iren» med 70 talls Svensk DansBand»

Oj, du kan det der med å sparke under beltestedet. Den der var nedrig! :lol:

Men ok, ser logikken. Men da er RangeRover som James Last og Ray Coniffs kor og orkester. Og Mustang Eagles og Steely Dan? :p

Oj, du kan det der med å sparke under beltestedet. Den der var nedrig! :lol:

Men ok, ser logikken. Men da er RangeRover som James Last og Ray Coniffs kor og orkester. Og Mustang Eagles og Steely Dan? :p

Now we are takling Dude ! (Men KIA er og forblir Gu-Gulliga Iren med Rytme boksen totalt ute av Sync) og for World Peace ikke la meg trekke frem BMW X6 fra Top Gear (snakk om BRUTAL BRUTAL BRUTAL) og jeg sier ikke noe om at Top Gear utelukkende brukte RR L322 til aa filme fra

LN-MOW du man masse on Musikk (mere enn de fleste jeg kjenner !!) Og musikk interessen din er like stor som bil interessen er liten, minimal - og det er kuult. Andre som meg er interessert i bil - vi er petroleum head (dvs. har eid og hat nytelsen av Alfa Romeo - ser med glede at det drypper litt olje her og der - kjoeper biler som blir beskrevet som haaploese (dog en liten bisetning - min STORE overraskelse med min siste Land Rover er en 100% !!! Pris oekning - har faatt 4 tilbud som er det dobbel av hva jeg kjoepte den for ! (Dog er den ikke til salgs - The Queen Mother and Little me har en ting til felles :p )

Alfo og LR? Håper du eier mye verktøy og en lighter.

Alfo og LR? Håper du eier mye verktøy og en lighter.

Biggs !!! Har en utmerket LR sjappe - kun LR - 150.000 Miles null problemer - slitedeler byttet - men vi tar godt vare paa henne (og hun har doublet verdien I loepet av 2 aar :p ) - uansett er Petrol Head - det viktigste er kjoereglede - ikke toeffe rundt i Gu-Gulliga Iren - det er som aa spise ihjelkokt pasta uten saus (gift med en Italienerinne :p )

Petrol head er engelsk som du må legge av deg oppe i WA, det er gear head som gjelder her…. Men det er vel mer romantisk og leke med Lucas under «bonnet» enn under the hood.
Du vet hvorfor tyskerne ikke bombet Lucas fabrikkene under krigen? De regna de som på sin side…

Back