Det sagt så har jo AF-KL knyttet et tettere samarbeid med Etihad i det siste. Og de har jo også tidvis SAS samarbeidet med
Det beste vi kan håpe på fra OSL som følge av disse endringene er nok JFK eller ATL med DL (erstatter EWR med SK) og ICN med KE. Alt annet tror jeg er uaktuelt.
Kanskje SAS beholder én interkontinental fra Oslo, til JFK eller ATL. EWR ryker nok.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg setter en øl på at New York beholdes, men mer åpent om det fra sommeren 2025 er EWR eller JFK
Akkurat sandkassen er det vel rimelig bra dekket til allerede? Ser den Korean og BKK saken, men kanskje etter hvert når det blir litt kjekkere å fly dit.
Jeg tipper det må dukke opp noe til USA, jeg
Man kan jo tenke seg at SK opprettholder frekvensen med flytter til JFK og kanskje også DL starter å fly fra JFK til skandinavia men utover det må jo det ligge i kortene at DL vil åpne ruter fra ATL og kanskje også en rute til MSP? SK er jo inne på BOS som vel er viktig for DL men det kan jo bli mer spennende å se hva SK gjør med rutene til ORD og IAH.
Så skal jo det bli veldig spennende å se hva Star selskapene foretar seg på OSL. TK, SQ og UA er jo de opplagte kandidatene men kanskje også AC vil se på alternaltiver dersom CPH nå blir en tung SkyTeam HUB.
IAH? Lenge siden SAS fløy der
Ja, men samtidig er jo samarbeidet mellom flere av disse, og SAS, tidlig vært litt anstrengt og SAS har ikke akkurat gjort en innsats for å feede dem, men snarere tvert i mot. SQ er vel unntaket her.
IAH? Lenge siden SAS fløy der
Ja, men samtidig er jo samarbeidet mellom flere av disse, og SAS, tidlig vært litt anstrengt og SAS har ikke akkurat gjort en innsats for å feede dem, men snarere tvert i mot. SQ er vel unntaket her.
Intervjue med Anko i DN (abonnement):
https://www.dn.no/luftfart/sas/anko...ste-strukturen-som-ga-rom-for-det/2-1-1529504
"– Det er flere knutepunkter hos Delta som nå blir økonomisk fornuftige for SAS å fly til, også fra Oslo og Stockholm...
(Gjen)åpner dette et marked for nye ruter mot Asia?
Man kan jo tenke seg at SK opprettholder frekvensen med flytter til JFK og kanskje også DL starter å fly fra JFK til skandinavia men utover det må jo det ligge i kortene at DL vil åpne ruter fra ATL og kanskje også en rute til MSP? SK er jo inne på BOS som vel er viktig for DL men det kan jo bli mer spennende å se hva SK gjør med rutene til ORD og IAD.
Så skal jo det bli veldig spennende å se hva Star selskapene foretar seg på OSL. TK, SQ og UA er jo de opplagte kandidatene men kanskje også AC vil se på alternaltiver dersom CPH nå blir en tung SkyTeam HUB.
Når SAS nå etterhvert blir Skyteam-medlem, med helt andre samarbeidspartnere enn de SAS til nå har hatt i Star Alliance, vil det naturlig nok dukke opp helt andre viktige knutepunkt for Asia-trafikken også.
Anko van der Werff nevnte selv Shanghai, der China Eastern Airlines har sin hub. Selv tror jeg, Guangzhou, den femte største byen i Kina og der China Southern har sin hub og et enormt rutenettverk, kan få en direkterute til Skandinavia i tillegg til Seoul med Korean Air. Fra alle disse byene; Shanghai, Guangzhou og Seoul er det gode videreforbindelse rundt i Asia samt direkteruter til Australia og New Zealand.
Så derfor tror jeg nettopp disse 3 byene vil seile opp som viktige knutepunkt i Asia og ha direktefly til enten CPH, OSL eller ARN.