• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Londonturen er unnagjort

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Da er man vel hjemme i gamlelandet igjen etter noen gode dager i London. Blir aldri lei den byen!
Jeg var så heldig å få innvilget to spotterturer.

Den første tok meg til LHR, og det fine spotterstedet på plenen ved innflyvningen over Hatton Cross. Som vanlig en stri strøm av større maskiner. De fleste er selvfølgelig vanlig å se på større flyplassen, men en og annen godbit kommer jo innimellom. MD-11 fra Varig i Starfarger var blant godbitene. Det var et par fine timer mellom de kraftige regnbygene (godt jeg hadde vett til å bringe med paraply).

Et par dager senere tok jeg en morgentur til LCY. Det var enkelt å greit å komme direkte dit med toget.
Siden jeg ikke hadde vært der før var jeg spent på forholdene. Det viste seg at det var en riktig bra plass å dra. Rett utenfor terminalen er det et større område ved parkeringsplassen, med benker og god utsikt til rullebanen rett på andre siden av kanalen. Gode fotoforhold, og på tidlig formiddag var det ganske tett trafikk med Bae 146 / RJ, DHC-8, Do-328, ATR-42, F-50 og en SAAB-2000. En og annen businessmaskin var også å se.
Det er absolutt å anbefale en tur dit, men sjekk rutetabellen, slik at du ikke kommer dit i en av dødperiodene!

Bilder fra begge steder skal jeg prøve å presentere i løpet av påsken.

:up: VC-10

Replying to Topic 'Londonturen er unnagjort'

-Ja,- vi venter i spenning !
Alltid kjekt å kunne se hvordan det er andre stder !

Back