LN-RKA har landet.

Et bilde til...

Kul med dessa små "typlogos" som syns på modellerna, de brukar försvinna vid första ommålningen av flygplanet i verkligheten. SAS MD-80or hade en liten logo under fönstren mellan vingen och motorn när de var nya. På DC-10 satt det en vid varje dörr. På DC-9 stod versionen med tunnare skrift efter typlogon på fenan, även en liten Douglas-logo satt där, men efter några år var de borta.

Förresten, var det inte LN-RKA som under en mycket kort period (några dagar) hade namnet "Ginny Viking", efter frun till en hög chef i SAS eller McDonnell Douglas? Det fanns även en DC-10 som hette "Bob Viking Hope" en kort period...

Last edited:
LN-RKA landet i Oslo i dag, sammen m 3 andre.

Flott modell!

Og for de som ikke har fått bestilt LN-RKA, er den nå å finne på eBay her for USD 40,19 + frakt

Olav Viking landade på Arlanda idag och jag får nog säga att Andrew Klein på Aeroclassics har överträffat sig själv med denna DC-10, det är detaljer jag aldrig sett på någon annan modell och till det en spegelblank buk! Detta ger ju en hint om hur DC-8an kommer att vara :D

Men mitt nosställ låg också separat, i en förseglad påse... verkar vara någon tanke bakom detta.

Föregående DC-10or (PanAm) kom fram med en hiskelig massa nosställsbrott. Därav påsen. Precis som med 747orna förr, AC /BB

Olav Viking landade på Arlanda idag och jag får nog säga att Andrew Klein på Aeroclassics har överträffat sig själv med denna DC-10, det är detaljer jag aldrig sett på någon annan modell och till det en spegelblank buk! Detta ger ju en hint om hur DC-8an kommer att vara :D

Men mitt nosställ låg också separat, i en förseglad påse... verkar vara någon tanke bakom detta.

Du har helt rett, modellen er bare SUPERB ! Håper, som du sier, at vi kan få en like blank og skinnende SAS -åtter..

og i dag landet MIN på Bunnpris! Ligger fremdeles i esken, men etter dagens aviser med fruen skal pakken åpnes - det er en fin plass ved siden av en Scanair og SAS DC-10 (begge med Janne-striper). BA 787 blir også fin! Gøy å endelig kunne få et bilde av størrelsen i forhold til 767 og A340. Nå venter vi bare på DC-8 - og A340!

AH!!! Den VAR flott! Hadde helt glemt at jeg hadde bestilt en PAA L-049 også! Den var også fin! Nå står de på line-up - en Constellation, en DC-10-30 og en 787-8!!

Da er min LN-RKA også på plass, fra airspotters , edel vare. Kan noen svare meg på hvorfor denne har trippel hjul bak , da den samme DC 10-30 OY-KDC m/striper 1:400fra Dragon som jeg har, har duo hjul bak ? (lik min Scanair DC-10-10) Noe med vekt å gjøre, eller er det Dragon som betegner feil ?

Min DC 10-30 OY-KDC har "trippel" bak (dragon). Men de midterste hjulene lå i en liten plast pose inne i esken.

Takk skal du ha. Da er det mysteriet løst, fant frem esken og DER lå hjulet. Hva skulle vi gjort uten Forum'et ?

DC-10-30 har tre main landing gears eftersom den har högre MTOW än DC-10-10, som bara har två. Däremot så har min OY-KDC tappat centerhjulen, de satt inte fast särskilt bra.

grrrr....klarer jeg alltid å bestille fra de som har lengst leveringstid? Har ennå ikke mottatt min :(

Tror du skal sjekke med leverandøren.
For de to siste, SE-DAR og LN-RKA, har jeg brukt EZTOYS i San Diego. Begge brukte 6 dager på turen til Bodø. RKA kom i butikken 13feb og ble sendt vidre til meg samme dag.
Kostnader: usd 34,99 for modellen + 12,00 i frakt. Så er jo litt av poenget at man er på hugget når nye modeller annonseres og sørger for "pre-order".

LN-RKA ble bestilt fra Aviation Retail Direct 31/1 og SE-DAR fra Jetcollectors litt senere. Så det ser ut som om jeg får sende dem en mail idag

Back