LN-NOT i komminga?

GF1

ScanFlyer Gold
Plutselig er LN-NOT blitt "kjendis" hos Luftfartstilsynets postjournal

Dok.dato: 14012010
Fra: Advokatfirmaet Vogt & Wiig AS
Sak: LN-NOT - innleie av luftfartøy
Dok: LN-NOT - søknad om godkjennelse av innleieavtale MSN 37816

Dok.dato: 14012010
Fra: Vogt & Wiig AS
Sak: LN-NOT - innleie av luftfartøy
Dok: LN-NOT - Søknad om godkjennelse av innleieavtale MSN 37816

Dok.dato: 14012010
Fra: Vogt & Wiig AS
Sak: LN-NOT - registrering av luftfartøy
Dok: LN-NOT - Søknad om foreløpig reistrering av luftfartøy i utlandet

Dok.dato: 15012010
Til: 'post@mfa.no'; 'vgs@mfa.no'; 's-wto@mfa.no'
Sak: LN-NOT - registrering av luftfartøy
Dok: LN-NOT - anmodning om midlertidig registrering av luftfartøy

Dok.dato: 15012010
Til: 'Camilla Flatum'
Sak: LN-NOT - registrering av luftfartøy
Dok: LN-NOT - anmodning om midlertidig registrering av luftfartøy, til orientering

Dok.dato: 18012010
Fra: Utenriksdepartementet v/Børresen Lars
Sak: LN-NOT - registrering av luftfartøy
Dok: LN-NOT - Anmodning om midlertidig registrering av luftfartøy, oversendelse fra UD til konsualtet i Seattle
 
Dette maa vaere enda en ny maskin og er en fabrikkny -8JP .. kommer den foer DYC?

Snakket med en hos Boeing som sa at neste Norwegian vil komme ut av foedestuen mot slutten av maaneden .. regner vel med at det nok er DYC men her skjer ting fort ..
 
Det har lenge vært kjent at det skulle komme en INNLEID LN-NOT (derfor ikke 8JP), men ikke fra hvem den skulle leies. Og at man nå arbeider med dens midlertidige registrering gjennom konsulatet i Seattle tyder jo på at den kommer nokså snart. Før LN-DYC?
 
LN-DYC blir mer eller mindre direkte "forfulgt" av LN-NOT. Leveranser vil legge meget tett tilsammen.
 
Eks-Air Berlin maskinen ser jo også ut til å komme snart, så det er vel en del endringer i leveringsrekkefølger både her og der som forumet ikke har fått helt med seg ser det ut til :)

Det er iallefall ikke noe tvil om at det kommer FLERE DY fremover, både nytt og brukt
 
Det har lenge vært kjent at det skulle komme en INNLEID LN-NOT (derfor ikke 8JP), men ikke fra hvem den skulle leies. Og at man nå arbeider med dens midlertidige registrering gjennom konsulatet i Seattle tyder jo på at den kommer nokså snart. Før LN-DYC?

Med tanke på registreringen og at konsulatet i Seattle er involvert blir vel LN-NOT en fabrikkny leasingmaskin.
 
MSN 37816 er en ny maskin. Fikk litt mer info i natt og disse to vil bli fulgt av LN-NOV i annen halvpart av mars og LN-DYD i april.

I tillegg kommer Air Berlin-maskinen som er nevnt samt to brukte til .... men dette er en noksaa dynamisk prosess og kan endres fort ....
 
I dag har postjournalen følgende info om de kommende Norwegianfly:

Dok.dato: 25012010
Fra: Norwegian Air Shuttle AS
Sak: Norwegian Air Shuttle ASA - flåteutvidelse - LN-NOT - LN-DYC - LN-NOV - LN-NOJ - LN-DYD
Dok: Norwegian Air Shuttle ASA - flåteutvidelse - LN-NOT - LN-DYC - LN-NOV - LN-NOJ - LN-DYD

Jeg regner med at den litt rare rekkefølgen på disse flyene samsvarer med rekkefølgen de skal leveres i?
 
I nyeste Flynytt kommer Hagby med følgende opplysninger:

LN-DYC 737-8JP bekreftet 39164
LN-DYD 737-8JP bekreftet 39002
LN-NOT 737-8JP bekreftet 37816. (Merkelig med 8JP)
 
LN-NOT er ingen -8JP. Her har Kay en liten Typo. MSN'er stemmer likevel for alle tre maskiner...
 
Ja, de var kjent før nyttår faktisk --- i tillegg er NOJ 37884 og NOV 31713 (-8FZ)

-NOT er iflg Airlinerlist en -JP .. men den er eid av CIT, så det er mulig det skal være -BK likevel ..
 
Last edited:
LNDYC og LNNOT kommer med en dags mellomrom, dvs 4 og 5 mars.

LNNOV kommer etter planen den 24 mars..
 
LN-NOR is reserved for a future 737-800 NAX delivery, but no individual has been assigned to this prestigious reservation so far...
 
Er disse fabrikknye NOx maskinene konfigurert likt med DYx serien som DY kjøper selv?

Trodde ikke det. Norwegian har nok valgt å lease maskiner som er noenlunde like sine egne, men det er vel ett fåtall som skiller seg ut etter hva jeg har forstått.
 
Det kan jo være en leasing maskin likevel om det er en 8JP

Braathens sine 737-700 maskiner fikk vel betegnelsen 705 på alle sine 737-700, selv om noen av dem ble leaset. LN-TUA f. eks. ble vel aldri bestilt av BU, men av ILFC hvis jeg ikke husker helt feil...
 
Back
Top