• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LN-NOB

PACMIN-modellene 1:100 av Braathens 737'ere er heller ikke å forakte, for ikke å snakke om SAS Norges 737-700

Og jeg er fortsatt på jakt etter PACMIN 1:100 Braathens B 737-705 i siste BU-dekor (blå buk og flagget i halen). Er villig til å betale en god sum for denne. Noen som kan hjelpe en fortvilet samler? Kanskje har jeg noe spennende i bytte.....

Espen

Har vært på ferie og fikk kjøpt med meg -NOB.
Her er tre bilder av den :) En fin modell! :)

Attachments

• DSC_0240.jpg
    DSC_0240.jpg
    47.3 KB · Views: 583
  • DSC_0241.jpg
    DSC_0241.jpg
    26.7 KB · Views: 579
  • DSC_0242.jpg
    DSC_0242.jpg
    16.6 KB · Views: 569
Det flyet der har vi ombord stort sett, noen ganger er det -300 og noen ganger -800 også er det flighter hvor begge er på...

Ser ut til å være en flott modell:) men hvorfor, i himmelens navn er dører og skrift markert ut i blå farge:drunk:?

Må nok innom DY skranken neste gang jeg er på OSL - LN-NOB skal jeg ha...

Skal til Horten i mårga for et møte, reiser til OSL i ettermiddag så da må eg ta turen innom DY skranka for å sjå om dei har Nobben...

Er denne modellen uten feilene fra den store (eyebrows, feil motorer etc)?

Beklager hvis jeg rotet det til her......:8: Modellen jeg tenkte på er en B 737-300. Mener å huske at det er Sonia Henie på halen. Selges i skranken på OSL og ombord. Modellen er helt ok og uten store feil. Synes dog at nesehjulet sitter litt for langt bak på B 737-modellene fra Herpa i 1.500 skala.

Espen

Var i skanken til DY på tirsdag ettermiddag denne uka.

Da var det to 1:100 modeller utstilt, LN-NOB samt en uten winglets

I tillegg var det en 1:180/200 modell av LN-NOB også utstilt. Denne solgte dei IKKJE pga det var feil på den!

Så var den en modell i 1:500 utstilt, denne var utsolgt

Så, det blei bare en modell i 1:100 skala på meg av LN-NOB

Samme her .. de ville ikke selge meg 1:200-NOB'en fredag kveld pga. feil .. de har vel lest kommentarene paa forumet. :p

De tilboed meg den store, men det blir litt i stoerste laget for meg ....

Var i skanken til DY på tirsdag ettermiddag denne uka.

Da var det to 1:100 modeller utstilt, LN-NOB samt en uten winglets

I tillegg var det en 1:180/200 modell av LN-NOB også utstilt. Denne solgte dei IKKJE pga det var feil på den!

Så var den en modell i 1:500 utstilt, denne var utsolgt

Så, det blei bare en modell i 1:100 skala på meg av LN-NOB
Naboen kom innom i dag og fortalte at han hadde kjøpt LN-NOB hos DY i dag, med de ettervert mye omtalte feilene. Da er det vel bare å prøve igjenn.... :)

Back