DY LN-LNB/EI-LNB - status

EI-LNB/LN112 - status

Er ikke motorbytte på 787 gjort på noen få timer?

Og med leide fly er det uansett RR som eier og bestemmer over motorene. SAS har jo erfart det

EI-LNB/LN112 - status

Er ikke motorbytte på 787 gjort på noen få timer?

Og med leide fly er det uansett RR som eier og bestemmer over motorene. SAS har jo erfart det

Jeg oppfattet det slik at med ulik gangtid trenger de kun å gjøre service på en motor omgangen. Derved så må man kjøpe/leie en motor mindre. Penger spart.

Re: EI-LNB/LN112 - status

Lite roligt! Min bror som åkte till NY när LNA gjorde premiärflygning dit ARN-JFK, ska åka hem imorgon och får ju då flyga med LNB när den gör första flygningen JFK-ARN, få se vad han tycker om sprillans nytt plan :D

Heisan!

Jeg oppfattet det slik at med ulik gangtid trenger de kun å gjøre service på en motor omgangen. Derved så må man kjøpe/leie en motor mindre. Penger spart.

Naa kjenner jeg ikke til detaljene hvorfor de maa bytte en motor, men jeg har lite tro paa at dette er for aa "stagger" motorbytte pga gangtid saa tidlig. Dette er noe man "normalt" vil se paa flere aar i framtiden slik LN-TIB og MOW nevner, da disse motorene har en gangtid paa vel 25-30,000 timer.

Det som er mest sannsynlig er at det er en campaign med RR motorene, samme som vi har paa GEnx, og at disse maa tilbake til RR for aa fikses... eller at de har funnet en feil i service som maa rettes.

Someone: Motorbyte paa en B787 er ikke mer komplisert enn en B777, faktisk litt lettere da det ikke er pneumatic componeneter som maa kobles opp, og normalt vil ta sirka to (2) maintenance shifts. Ett skift tar motoren av pylon og firewall inspection, og ett skift monterer motoren og tar post-installation tests.

Dette med hvem som bestemmer naar en motor skal skiftes er vel en evig debatt, men i FAA sine oeyne er det part 121 operatoeren som har ansvar for dette, ikke part 145 repair station, samme hva slag type kontrakt du har. Jeg er ganske sikker det er det samme i Europa.

Dag

Ser nu att DY7005 ARN-JFK är 2 timmar försenad. Är det LNB som inte hinner bli klar i tid eller?

Dårlig start dette for nr 2. Kan vel fort bli enda senere avgang. Og det går utover morgendagens avgang også etterhvert.

Är det motorbytet som ställt till det eller? Ja BKK flighten imorrn lär ju bli rejält försenad den med. Om inte LNA rycker in eller att man kallar in CS-TQY

Ny tid 16:30 i dag!!! Det er nesten 23 timer forsinket det!!!

efter nästan 2 veckors service i hangaren och ca 5 provflygningar runt om i norra svergie så flög EI-LNB från OSL till JFK idag....hoppas den håller sig i god form nu.!!

efter nästan 2 veckors service i hangaren och ca 5 provflygningar runt om i norra svergie så flög EI-LNB från OSL till JFK idag....hoppas den håller sig i god form nu.!!

Det var mildt sagt jævlig deilig å ikke ha en eneste tekniker i nærheten av LNB i dag!

Knock on wood - håper det holder seg. :up:

Det hadde vært interessant å visst hva som ble fikset og testet ut på disse to ukene, men det er kanskje informasjon som ikke bør flyte ut her?

Denne har vært lagret på PIK siden 17.september 2019 men ble omregisterert til VP-CVM 29.juni og dermed tydeligvis tilbakelevert eier DP Aircraft.

Skyliner:
Boeing 787 -8 35304 102 VP-CVL DP Aircraft seen regd at PIK 06aug21, Norwegian cs (+ 35305/112 VP-CVM ex LN-LNB) ex LN-LNA

Back