LN-FLU

73H

NorFlyer Front Row
Gardermoen Flyklubb aka Bjørtomt investerer i 2007 modell Cirrus SR22 Turbo G3 X-edition. Fullt IFR utstyrt.

LN-FLU blir den registrert som

Sprekt satset :)
 
Her er maskinen. :)
14736_1216316265.jpg

http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6306203
 
Hva blir prisen dersom man er medlem i klubben?

Spennende satsing, håper det blir en suksess!
 
Beholdes ULF når FLU kommer i drift? regner med at det er samme mannen som står bak. Ser for meg problemer med bokstavrekkefølgen i starten dersom man er vant med ULF :)

Pen timepris på ULF forresten! går den på mogas?
 
Beholdes ULF når FLU kommer i drift?
Foreløpig skal den beholdes ja.

Pen timepris på ULF forresten! går den på mogas?
Ja. :)

Er den med Avidyne Entegra/GNS 430 eller G1000?
Avidyne.

Hva blir prisen dersom man er medlem i klubben?
Har ikke hørt noen fastsatt pris enda, men 2500-3000 kr/t må nok forventes.


Siste jeg hørte var at flyet forventes å komme om ca 14 dager. :fly
 
LN-FLU er på plass i sitt nye hjem. :)
 

Attachments

  • IMAG0095.jpg
    IMAG0095.jpg
    84.8 KB · Views: 646
  • IMAG0097.jpg
    IMAG0097.jpg
    87.1 KB · Views: 603
For de av dere som er interessert i å fly Cirrus'en, så er prisen nå fastsatt:

3000,- pr time (for medlemmer).
 
For de av dere som er interessert i å fly Cirrus'en, så er prisen nå fastsatt:

3000,- pr time (for medlemmer).
Av ren nysgjerrighet.. kan man virkelig opererer et klubbfly med slike timekostnader?
I alle de flyklubbene jeg har flydd i/flyr i, så har 1300-1400 kr vist seg å være en grense på hva folk egentlig vil betale for en flytime.
 
Av ren nysgjerrighet.. kan man virkelig opererer et klubbfly med slike timekostnader?
I alle de flyklubbene jeg har flydd i/flyr i, så har 1300-1400 kr vist seg å være en grense på hva folk egentlig vil betale for en flytime.

Så går FLU omtrent dobbelt så fort som et fly til 1300kr timen også, og legger man til at tid er penger så er det et overkommelig regnestykke.
Skal man kun borre hull i lufta så kan man like gjerne fly billigst mulig, men skal man bruke flyet til transport så kan det lønne seg med noe raskere. Dessuten finnes det jo noen piloter med mer betalingsevne enn andre.
Uansett, det er ikke et fly for hvermannsen.
Regner med at flyklubben legger litt føringer for timekrav og utsjekk også.
 
Back
Top