LN-FLU

Joa, det er klart. Men hittil har det sett ut til at det stort sett har vært flysameier som har sittet med slike Cirruser, en flokk folk som har tenkt å bruke maskinen til (IFR) reisevirksomhet fra A til B.

(Forøvrig står det 1380kr/timen på Cirrusen på flypark-sidene, men det er vel gjerne feil.. :) )

GFK har jo forholdsvis få fly, hvor mange medlemmer er det i klubben?
 
Nei dette er ikke et fly man bruker til PPL skoleflyging akkurat. Men som Dag Viking nevner, så er det en del som kan tenke seg å dra på lengre IFR-turer. Da er dette en suveren maskin. Og ser man på timepris kontra tidsbruk på lange strekninger, så er ikke dette så avskrekkende. Og ja, det har allerede vist seg at det er interesse for dette. Nå skal det også sies at dette flyet er ikke eiet av klubben, men tilgjengelig for klubbens medlemmer.

Regner med at flyklubben legger litt føringer for timekrav og utsjekk også.
Har ikke hørt noe timekrav, men regn med at det blir et omfattende utsjekksprogram før man ratter denne alene.

(Forøvrig står det 1380kr/timen på Cirrusen på flypark-sidene, men det er vel gjerne feil.. :) )

GFK har jo forholdsvis få fly, hvor mange medlemmer er det i klubben?
Den prisen er nok feil ja. Da skal du se mange begynner å fly Cirrus. ;) Skal gi beskjed til rette vedkommende om dette.
Klubben har vel ca 60 betalende medlemmer om jeg ikke husker feil. Ikke alle disse er aktive flygere vel og merke.
 
Back
Top