• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Live: The only cure for FCP is more F!

Etter shoppingrunden nedenunder så måtte vi ta en tur opp i loungen for litt forfriskninger. Fantastisk utsikt over til Kowloon med omtrent skyfri himmel. (det er helt skyfritt nå)

IMG_0984.jpg


IMG_0986.jpg


IMG_0987.jpg


Litt frisk frukt, sjokolader og makroner.

IMG_0992.jpg


IMG_M021.jpg


Litt flere bilder fra loungen :cool:

IMG_0995.jpg


IMG_0983.jpg
 
Vi måtte ned i svømmebassenget også, så fint vær som det er i dag :thumbup
Snadder å plaske rundt i vannet som en hval :p

IMG_M022.jpg


IMG_M023.jpg


Conrad reflekterer seg selv i nabobygget

IMG_M020.jpg


Etter badingen var det å komme seg opp i suiten igjen, dusje, pakke og gjøre seg klar til avreise. Vi sitter akkurat nå i loungen og venter på bilen som skal plukke oss opp ca. 1810, i mellomtiden blir det sikkert en drink eller 2 siden det er cocktail hours nå (mellom 17 og 19)

:drink
 
Fikk en liten time i loungen før det var tid for å dra. Vi fikk spist litt sandwicher og annet småtteri, skrevet litt for dere på flyprat.no, og avsluttet det hele med et glass prosecco :)

IMG_0996.jpg


IMG_0997.jpg


IMG_0999.jpg


IMG_1000.jpg


(Jepp, alt skrives på den lille greia der)

IMG_0998.jpg


IMG_1003.jpg
 
Turen fra flyplassen gikk raskt og greit, vår S300 kom til avtalt tidspunkt, og slapp oss av på riktig concourse (G). Underveis fikk vi se en fantastisk solnedgang! Vanskelig å ta et godt bilde i 130km/t, men det gir et visst inntrykk av hvordan det var likevel.

IMG_1018.jpg


IMG_1020.jpg


Vi har akkurat ankommet Emirates loungen etter kjapp innsjekk og sikkerhetssjekk, så nå er det tid for litt bobler i glasset. Ingen Dom Perignon ennå, men om ikke lenge så... vi satser på å droppe måltidet mellom Hong Kong og Bangkok, så det blir litt mat i loungen nå før det er boarding om temmelig nøyktig en times tid fra nå.

IMG_1021.jpg


IMG_1024.jpg


IMG_1022.jpg


Litt av dagens utvalg i loungen

IMG_1025.jpg


IMG_1027.jpg


IMG_1028.jpg


IMG_1030.jpg


IMG_1032.jpg


IMG_1033.jpg


...og det var det fra oss frem til vi ankommer Dubai!

:fly :drink :fly
 
Man har det ikke ukomfortabelt i EK F ser det ut som. :D HKG får bli besøkt bedre neste gang. :D Nok en gang fin rapport hittil.
 
Konge! Ikke ser det ut til at Emirates i F koster skjorta heller. Par og tredve tusen for en tur Arlanda til Bangkok?
 
Konge! Ikke ser det ut til at Emirates i F koster skjorta heller. Par og tredve tusen for en tur Arlanda til Bangkok?

Finner for 28k SEK t/r HKG i F fra ARN, i overkant av 25000 NOK. Sammenligna med betalte billetter i feks LH F er dette en ekstremt bra pris. Billigere enn normale businessklassepriser også. Problemet til EK F er dog manglende alliansetilhørighet og begrensede opptjeningsmuligheter utenfor EK sitt eget program.
 
Last edited:
Neida, det er ikke ukomfortabelt på noen måte. Innom F-loungen igjen nå for frokost, før turen går videre til ARN :)

Her er det alt, til og med foie gras.
 
Last edited:
Boarding i Hong Kong gikk som en lek, ingen kø i det hele tatt - og det er nok fordi vi var omtrent sist til å gå ombord. Turen var kanonbra fra vi gikk ombord til vi gikk av her i Dubai. Det er utrolig hvor mye det har å si at folkene ombord er i toppform og virkelig
er innstilt på at du skal ha det bra, og vi fikk umiddelbart kjempegod kontakt med de fleste på jobb i andre etasje. Mellom Hong Kong og Bangkok satt vi nesten ikke i setet i det hele tatt, mesteparten av tiden ble tilbrakt bakerst i baren, hvor vi hadde det
kjempegøy!

Alltid best å følge skiltingen, så man ikke går seg vill :p

IMG_1036.jpg


Vi hadde sete 1E og 1F hele veien. Vi var 5 i F mellom Hong Kong og Bangkok, og det var faktisk helt fullt fra Bangkok til Dubai.

IMG_1037.jpg


Hver flyvning starter med arabisk kaffe, daddel og Dom Perignon :D

IMG_1042.jpg


A6-EEE skulle ta oss til Dubai, levert i desember 2012, så det var en av EK sine nyere A380.

IMG_1045.jpg


Fortsettes...
 
Da har vi ankommet Arlanda og er godt plantet i SAS-loungen der :)

Prøvde å endre vår Plus-billett til en tidligere avgang, men det var helt fullt på alle avganger i dag.. eller dvs det var 2 plasser på et tidligere fly, men til Plus full flex pris... (ikke aktuelt!) Dermed blir det litt tid til å hente seg inn på skrivefronten, det var dessverre litt vanskelig å holde skrivekløen igang under siste del av reisen. :p
 
Vi ga beskjed rett før avgang at vi ønsket å bruke litt tid i baren bakerst i bussen, og det var ikke noe problem, vår flyvertinne skulle sørge for at vi ble hentet straks den ble åpnet etter avgang. At vi ble fulgt gjennom C-kabinen av purseren, som bar på en flaske Dom Perignon, var jo bare moro :D (ses også i midten av isbøtta) Det var god stemning bakerst i bussen!

IMG_1048.jpg


Litt light bites i baren som man kan forsyne seg med om man er sulten.

IMG_1053.jpg


IMG_1054.jpg


"We're sorry, the Dom Perignon is for our First Class passengers only."

:D

IMG_1055.jpg


Besetningen var veldig flinke til å sosialisere med passasjerene.

IMG_1060.jpg


IMG_1061.jpg


En liten sniktitt inn i bakre C-kabin

IMG_1062.jpg


IMG_1063.jpg


Og i F-kabinen. Det virker mye trangere på bildet enn det det faktisk er.

IMG_1064.jpg


IMG_1065.jpg


Etter 2+ flasker og mye moro var det tid for å returnere til setene våre, men vi sørget for å fylle ut et tilbakemeldingsskjema hvor vi ga klar beskjed om at selskapet måtte ta godt vare på slike ansatte!

Litt rar rute, men det var sikkert for å styre unna litt turbulens underveis.

IMG_1068.jpg


Og med det tok vi farvel med besetningen, og en ny kom ombord - den samme som vi hadde på turen nedover. De hadde fått klar beskjed av forrige besetning om å ta godt vare på oss "all the way to Dubai!" :)
 
Last edited:
Vi fikk enda et stempel fra Hong Kong i passet, og så var det bare å finne bagasjebåndet. Koffertene våre kom som nr 2 og 6, så det er tydelig at priority tags funker bra her.

Sånn rent bortsett fra at de har sluttet med stempler i passet på normal turistinnreise. Man får en sånn slipp som stiftes inn i passet.
 
Topprapport og bra jobba å utføre den "live"! Selv om ikke F interiøret er det fineste i F-verdenen (veldig snilt sagt), så må jeg si at EK frister etter å ha lest din TR. Takk for turen :)
 
Tusen takk for en kjempeflott rapport. Conrad er flott, dagdrømmer om det bassenget der hver dag fra kontorpulten ;)
 

Attachments

  • kontor.jpg
    kontor.jpg
    184.1 KB · Views: 636
Back
Top