Live: The only cure for FCP is more F!

Hærlig rapport og flotte bilder. Det er bare å steame på !!! :) :) :)
Ps: Hva kostet herligheten..?

Hallo hallo :)

Gøy at så mange følger med! Blir ekstra moro å skrive da. Vi er på landjorda igjen i Hong Kong etter et kort stopp i Bangkok, akkurat innlosjert i en suite på Conrad Hong Kong. (short story = it pays to be Diamond)

Plenty med bilder og tekst kommer etterhvert!

OK, da blir det et par, tre innlegg før vi skal spise og bysselalle :p Fikk som nevnt tatt toget over til A-terminalen, og vi spankulerte rett opp i First Class Lounge'n. Om det er noen av dere som har vært innom der, så vet dere hvor stor den er... stor er vel egentlig feil ord, den er gigantisk. Hele lengden av A-terminalen, og den er laaaaang. Vi gikk inn på midten, og det spiller ingen rolle om du velger å gå til høyre eller til venstre, det er helt likt på begge sider, med akkurat samme fasiliteter. Dusj, sigarrom, café, bar, fine dining restaurant, lekerom, butikker, bønnerom... you name it. Det er nesten som en liten by... bare at det mangler folk.

IMG_0694.jpg

IMG_0695.jpg

IMG_0701.jpg

Gigantisk, rett og slett. Blir nesten litt for stort, og det er ikke akkurat så man vasser i folk der inne heller. Litt skrekkfilm-aktig.. :p

IMG_0703.jpg

IMG_0705.jpg

IMG_0706.jpg

(redigert litt i post #27)

Selv om man har spist på flyet, så blir det gjerne en god stund til neste måltid likevel. Vi ble enige om å titte litt på fine dining-avdelingen... og vi er glade for at vi gjorde det. Ble umiddelbart tatt imot med et hyggelig smil fra en asiatisk jente, som vartet oss opp etter alle kunstens regler. Kalde drikker kom straks på bordet, og så var det tid for å kikke litt i menyen (som vi glemte å ta bilde av). Vi valgte a la carte, men det var buffet tilgjengelig også, om man har kort tid til neste avgang. Vi hadde jo ca 4 timer å slå ihjel på DXB, så.. :)

IMG_M003.jpg

IMG_M002.jpg

Ja, jeg er en vakker blomst.. jeg sliter litt med at jeg alltid ser ut som en blomst på bilder. Som forrett valgte jeg salat med quail og foie gras - fantastisk smak!

Frua valgte paneer og potato cakes - som også var knallbra.

IMG_M004.jpg

Men så... vi valgte begge lamb rack, med ris og raita. Å du milde morkel. Det beste lammet vi har spist noensinne! Vi var nesten på grensen til å bestille med en pose med sånne på flyet, bare for å sitte å gnage på :D

IMG_M006.jpg

Frua valgte mango-og-kokos-et-eller-annet med bringebærcoulis til dessert.

IMG_M007.jpg

Og jeg satset på en white chocolate mint mousse.

IMG_M008.jpg

Begge dessertene var gode, men havnet helt bakerst. Lammet var den absolutte vinnere, og det beste av alt: It's all included!

Etter restaurantbesøket, så ville frua ta seg en sigarett (festrøyker!) så da var det bare å finne sigarloungen så hun kunne gjøre det. Nå tror man kanskje at det oser sigar og røyklukt inne i en sånn lounge, men det gjør det ikke. Man kjenner faktisk ikke snurten av røyklukt i det hele tatt.

IMG_0683.jpg

IMG_0688.jpg

Masse lesestoff å velge i også.

IMG_0690.jpg

Etter en liten stund med en kopp kaffe, så var det tid for å bevege seg mot gate A20. Fra First Class Lounge er det mulig å ta heis direkte til hver enkelt gate, og du kommer rett på gangbroen til 2. etasje på A380'en. Deretter er det bare å gå noen skritt frem, bli ønsket velkommen og svinge til venstre inn i fremre del av kabinen.

2E og 2F på A6-EEA skulle være vårt oppholdssted de neste 10,5 timene mot Hong Kong. Har dessverre ikke tatt noe særlig bilder av selve kabinen, A380'en er sikkert godt dokumentert fra før av, og dessuten var det ganske mørkt :)

IMG_0711.jpg

Flyet er knapt et år gammel, og følgelig ingen synlig slitasje noe sted. Vi fikk satt oss godt til rette, og fikk servert hvert vårt glass med Dom Perignon og varme nøtter. Kabinpersonalet tok deretter runden og spurte om vi var kjent med F og dusjen/spaet, og når vi ville benytte den. Måtte jo bare svare ja på det, vi har prøvd fasilitetene tidligere på strekningen HKG-BKK, og valgte å booke tid ca halvannen time før ankomst Bangkok.

Pysjamas, tøfler, sokker, sovemaske, og amenity kits fra Bvlgari ble utdelt, sammen med en stor canvas-bag å ha alt sammen i - praktisk! Amenity kits'ene var rett og slett utrolig velfylte, med fuktighetskrem, papirservietter, after shave lotion, eau de toilette, skikkelig tannbørste, tannkrem, barberhøvel fra Truefitt & Hill, barberskum, hårbørste og deodorant i herre-utgaven i brunt skinn. Damenes utgave var av kremfarget nylon, med eau parfum, forfriskende parfymerte våtservietter, tannbørste, tannkrem, papirservietter, speil, hårbørste, håndkrem og ansiktskrem.

IMG_0824.jpg

IMG_0825.jpg

IMG_0826.jpg

IMG_0828.jpg

Ca halvannen time etter avgang spiste vi et lett frokostmåltid med litt juice, frukt & yoghurt bare, før det var tid for litt soving. Vi fikk gjort klar sengen mens vi skiftet til pysjamas, og så ramlet øyelokkene igjen av seg selv for noen timer. Vi sov godt begge to helt til vi var halvannen time unna Bangkok.. da var det tid for en forfriskende dusj!

IMG_0719.jpg

Det mangler ikke amenities på badet heller, det er dusjsåpe, shampoo, balsam, fuktighetskrem, kam, hårbørste, tannbørste & tannkrem, barberhøvel, Q-tips, Bvlgari ETD for han og henne + +

IMG_0720.jpg

Vanskelig å få et godt bilde av selve dusjen, men den er mer enn stor nok, selv for meg som ikke er av minste utgave.

IMG_0721.jpg

Av/på knapp og varmt/kaldt. Man får 5 minutters 'vanntid', men du kan bruke mye lenger tid ved å skru av vannet innimellom. Uansett holder 5 minutter i massevis, man føler seg utrolig forfrisket etterpå, og så er hjelper det å vite at man tar seg en dusj på FL390.. en opplevelse man nok aldri kan gå lei av.

IMG_0723.jpg

IMG_0724.jpg

Rekker vel enda et innlegg eller 2 før det er natta og mørkt :p

edit: Nei.. klokka er ikke det som hodet mitt sier.. det er seint og leggetid. Mer i morgen, folkens.

Last edited:
Kun kort tid etter var det tid for landing i Bangkok. Alle passasjerer som skal videre til Hong Kong må sitte ombord i flyet den halvannen timen det står på bakken der, mens rengjøringspersonale gjør sitt, forsyninger blir lastet opp og drivstoff blir etterfylt - og nye passasjerer kommer på. Det går fint an å sove mens alt dette skjer, og du kan ha setet i flat posisjon sånn at du får hvilt ut litt - og så er man plutselig på vei igjen.

IMG_0732.jpg

Nå begynte vi å bli sultne igjen, så da var det tid for litt mat og drikke. Dom Perignon ble skjenket i glassene mens vi kikket i menyen for å finne ut hva vi skulle spise.. :) På strekningen BKK-HKG-BKK er det ingen full service, kun et lett måltid som serveres. Det legger egentlig ikke en stor demper på opplevelsen på en såpass kort flytur, og det er jo en grunn til at veldig mange tester EK F nettopp mellom BKK-HKG.

Menyen ser slik ut:

IMG_0743.jpg

IMG_0746.jpg

Jeg tok lemongrass chicken som forrett, og valgte stir fried three flavour prawns som hovedrett.

IMG_0738.jpg

Frua hoppet over forrett og gikk rett på hovedretten braised lamb in rosemary jus, som jeg også måtte smake en bit av... angret litt på at jeg selv valgte noe annet, men det er alltid moro å prøve forskjellige ting.

IMG_0735.jpg

Min hovedrett, med et glass meget god hvitvin til, som jeg dessverre har glemt navnet på! Var ikke oppmerksom nok til å huske å ta bilde av vinkartet heller.

IMG_0739.jpg

Jeg hoppet over desserten (jeg er ikke spesielt glad i søtsaker, selv om det kan se sånn ut for et utrenet øye), mens frua gikk for en pineapple coconut cake.

IMG_0748.jpg

Det var en litt bumpy ride på tur fra Bangkok, men det ga seg etterhvert. På dette tidspunktet begynte vi å nærme oss Hong Kong, og det var på tide å friske seg opp litt før landing. Måtte også sjekke ut det ene toalettet bak F-kabinen, det var jo fin utsikt derfra. Det er rett og slett noen massive motorer som henger der...!

IMG_0772.jpg

Lyset i kabinen ble gradvis sterkere, og vi kjente at vi ble gradvis trøttere.. :p Tror vi begge duppet av de siste 15 minuttene før landing.

IMG_0778.jpg

Landing 10 minutter etter rutetid, og som seg hør og bør slippes F-passasjerene ut før alle andre. Ikke noe kø her nei :) Vi kjente begge at det var greit å få strukket på beina igjen etter alle timene fra Dubai, men også at vi var litt slitne. Føltes omtrent sånn ut bortover rullebåndet, mens vi hastet avgårde:

IMG_0782.jpg

Underveis frem til passkontrollen er det flere steder hvor de sjekker kroppstemperaturen til de reisende, frua ble scanna i panna en gang, og strekkoden var tydeligvis iorden for hun fikk gå videre sammen med meg. Passkontroll var unnagjort på ca 10 sekunder, ingen kø eller ventetid overhodet! Vi fikk enda et stempel fra Hong Kong i passet, og så var det bare å finne bagasjebåndet. Koffertene våre kom som nr 2 og 6, så det er tydelig at priority tags funker bra her.

IMG_0789.jpg

Ut gjennom tollen på grønn sone, og så var det å finne frem vår pre-bookede chauffeur drive service, som alle F og C-passasjerer på EK kan benytte seg av, og som selvfølgelig er helt gratis. (Gjelder ikke for de som kun reiser mellom BKK-HKG)

IMG_0785.jpg

En S300 ble vårt transportmiddel frem til Conrad Hong Kong. Turen tok ca 35 minutter, og det er jo aldri feil å sitte bak i en slik bil med individuelle bakseter og se på alt i en by som Hong Kong :D Plutselig var vi framme, og etter noen sekunder var vi innendørs og klar for innsjekk, som foregikk omtrent på denne måten:

"Welcome back, Mr H! Have you had a nice journey? As you are a Diamond member, I have taken the liberty to upgrade you to a King Executive Peak View suite on the 52nd floor, would that be acceptable for you? You will of course also have access to the lounge on the 59th floor, which has recently been opened after refurbishment".

Øh... man sier da ikke nei til slikt når man har bestilt billigste rom med cash&points. 32k poeng og HK$1150 per natt for en suite som selges for rundt HK$6500 per natt gir en helt grei valuta for penger og poeng :biggrin

Det skjedde ikke mest i går kveld, vi ville bare hvile ut litt, så det ble en rask tur i loungen for å se om det var noe spennende der. Loungen har akkurat åpnet igjen etter oppussing, så alt er nytt og fint. Cocktail hours var over for lengst, så det ble en cola på frua og en ginger ale på meg.

IMG_0796.jpg

IMG_0796.jpg

IMG_0800.jpg

IMG_0810.jpg

Etter det korte besøket gikk vi ned i suiten igjen, for å undersøke fasilitetene litt nærmere. Litt vanskelig å ta gode bilder i mørket med det dårlige kameraet, så litt bedre bilder kommer senere i dag når det er litt lysere her. Men vi fikk da tatt noen :p

Stua

IMG_0814.jpg

Litt å kose seg med...

IMG_0812.jpg

Velkomstbrev og frisk frukt

IMG_0813.jpg

Amenities fra Shanghai Tang...

IMG_0818.jpg

...og Aromatherapy Associates. Skal ikke stå på utvalget iallefall, så det er best å dekke opp for alle eventualiteter :biggrin

IMG_0819.jpg

Intet hotellopphold kan bli komplett uten en badeand.. :D

IMG_0820.jpg

Soverommet var ferdig 'turned down', og kosebamsene var selvsagt på plass, sammen med tøfler og kaldt vann.

IMG_0821.jpg

IMG_0823.jpg

Små detaljer, selv toalettpapiret er innpakket!

IMG_0816.jpg

..og resten av kvelden i går gikk med til litt room service, skriving av denne tripreporten... før det tilslutt ble nok, og Ole Lukkøye meldte sin ankomst ganske fort og brutalt i 23-tiden. :zzz :zzz :zzz

Har akkurat stått opp... tidlig morgen her nå, og man kjenner at døgnrytmen ikke er helt 100% på plass, til tross for en behagelig reise.

Ingenting å si på utsikten iallefall. ICC med RC HK på toppen i morgensola.

IMG_0834.jpg

Conrad speiler seg i Shang..

IMG_0835.jpg

Utsikten mot The Peak

IMG_0839.jpg

Straks klar for dusj og morgenstell... og så er det å finne ut om man skal spise frokost nede i restauranten eller oppe i loungen. Oh, the choices... :twink

Veldig bra rapport du har på gang her. Blir forresten aldri nok bilder, så lenge det er relevant og litt tekst
Takk takk, skal prøve å fylle på godt med begge deler :)

Hadde jeg vært deg, hadde jeg definitivt gått for Trimbach Riesling Cuvee Frederic Emile. En av de beste som finnes. Prøv den neste gang. Sikker på at du liker den bedre!
Takk for tipset, om jeg ser den igjen på vinkartet skal jeg være sikker på å prøve den.

Hærlig rapport så langt som nevnt nedenfor, bare å kjøre på med bilder, dine holder god kvalitet. Nyt turen
Oh yes, den nytes i fulle drag :D

Blir veldig misunnelig av å se på alt dette her! Aldri testet F selv, men får nå gjort det med en DM billett om noen måneder Veldig fine bilder og du holder live-rapporten din imponerende "live" :P God tur videre!
Det er bare å glede seg til din første F-tur.. husk bare å lese post #1 i denne tråden kan være farlig for fremtidige reiser... hehe

Fantastisk rapport så langt! Men må innrømme jeg er litt misunnelig.
Tusen takk! Ingen grunn til misunnelse, bare å bestille egen billett så fort du kan :D

Hærlig rapport og flotte bilder. Det er bare å steame på !!!
Ps: Hva kostet herligheten..?
Det kommer en liten oversikt over kostnader litt senere - det er ikke så ille faktisk.

Meget bra!!! Ser jo helt ok ut aa reise slik! God tur videre.
Tusen takk - det er ikke å legge skjul på at det er noe helt eget ved å reise på denne måten, og selv om vi har prøvd flere forskjellige F tidligere, så ville vi gjerne se hvordan EK var på long haul. So far so good!

Takk for en super rapport så langt!
Takk selv, bare moro å skrive når så mange følger med :)

Meget bra!! Og det er ingenting som heter for mange bilder. ;-)
Takk skal du ha. Vi prøver å ta bilder der vi kan!

Nå er det natta hjemme, så da skal dere få en liten pause fra oss i noen timer :spin

Takk for en kjemperapport Nime!

Om du har lyst til å gamble litt er det bare en kort båttur ut til Macau da.. :) Venetian eller Wynn anbefales der... Kanksje vinne igjen ltt av det turen koster? hehe

Kim

Back