• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Litt fra arkivet igjen .... 2002

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Har gravd i arkivet igjen .. som vanlig litt som har vært vist før, litt som ikke har vært vist før og litt hvor jeg brukt et annet bilde enn før ...

Vi starter bakfra - på julaften 2002.

a01.jpg

Denne ex-Malaysian-combi'en sto plutselig på BFI julaften morgen. Den ble brukt til testing av noen 777-instrumenter, hvis jeg husker rett. Nå er den blitt ombygd til Dreamlifter.

a02.jpg

Dette er faktisk den andre 733'en som fikk påsatt winglets, men det var denne som ble brukt i testprogrammet. Også kjent for å bære Norway Airlines-farger. BFI.

a03.jpg

Air Berlin på short final til BFI en kald desemberdag.

a04.jpg

Tåke er ikke noe ukjent fenomen i Seattle. Ikke sol heller, som akkurat var på vei å bryte igjennom. SEA

a05.jpg

Next stop Narita! SEA

a06.jpg

Jeg fikk en kort karriere i dette selskapet, som sluttet å fly i slutten av juli 2002.

a07.jpg

Frontier, med sitt gamle design, som jeg egentlig likte bedre enn det de har i dag.

a08.jpg

Nok et selskap som ikke eksisterer lenger. Og her står de med teknisk. SEA

a09.jpg

Horizon opererte også F-28. Det var mange naboer som trakk pusten lettet da de ble faset ut. De var temmelig høylydte .... SEA

a10.jpg

Aeroflot malte av en eller annen grunn kun 777'ene og 737-400'ene i dette fargeskjemaet. SEA

a11.jpg

En samling haler fra BFI.

a12.jpg

747 nummer 1 sammen med det som den gangen var siste modell. BFI

a13.jpg

Det tok litt tid før alle TWA-maskinene ble malt om/repolert i AA-livery ... Dette var den siste jeg så. (SEA)

a14.jpg

Den røde løperen er rullet ut ved Museum Of Flight på BFI ....

a15.jpg

.. for disse tre glade forumistene som her sloss om å poste det første foruminnlegget fra et fly.

Takk for titten!
 
Knall fine bilder, må si at 1011 er en av mine favoritter. Reiste til BKK med Aeroflot for ti år siden, Aeroflot ble valgt pga. TU154 og IL96. Men for en skuffelse det var da det var en helt ny T7 ved gate og de sølte med sjampis til alle som steg ombord. Venta altså 6 timer forjeves i Moskva for å reise med et fly som "alle" selskaper har:cry: MEN det var knallbra reise like vell:D
 
Men for en skuffelse det var da det var en helt ny T7 ved gate og de sølte med sjampis til alle som steg ombord. Venta altså 6 timer forjeves i Moskva for å reise med et fly som "alle" selskaper har:cry: MEN det var knallbra reise like vell:D

777'ene var ikke så lenge i Aeroflots tjeneste, så du skal ikke være så veldig lei deg.
 
JA SU holdt pa lenge i forskjellige former og varianter....lenge kom maskinen fra Moskva og fortsatte til SFO foer den returnerte samme veien....saa var det et Sibirsk selskap som opererte for SU med Tupolev fra Sibir (via ANC ?) - dette selskapet forsoekte aa innvie SEATACs 3dje rullebane foer de startet aa bygge den (Taarnet grep inn 2 ganger !!)
 
Back
Top