• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Litt flyregler

Unnskyld,
NAPD=Noise Abatement Departure Procedures
MFRA=Minimum Flap Retraction Altitude, denne er for å sikre hinderklarering i utflyvning etter motorbortfall og varierer litt mellom flytyper basert på ytelser. Om ikke annet er publisert har selskapet jeg jobber satt den til 1000' AGL for 737-800. Den ikke fastsatt av myndighetene, men allikevel en viktig del ved ytelsesberegninger.

Disse varierer fra flyplass til flyplass avhengig av støysoner og terreng.
 
Back
Top