Så..
Etter litt tid i loungen, med litt spising og brusdrikking (ok, en liten vodkaskvett oppi det siste Sprite-glasset - Sprite med sitronvodka og sitronskive. Ikke verst

), begynte det å nerme seg avgangstid for når flyet skulle ha gått. Det var som tidligere nevnt, litt forsinket, og nå varierte avgangstiden fra alt fra 19:55 til 19:59, og litt fram og tilbake mellom de klokkeslettene der

.
Jeg begyne nesten å føle meg litt rastløs nå - ville liksom komme meg avgårde, men det gikk jo ikke noe fly enda, og ei heller var det opplyst hvilken gate flyet skulle gå fra. Jeg gikk dog etterhvert, ny titt på HMV, men fortsatt ikke noe jeg hadde lyst på. Da var midlertid gate-info dukket opp, og jeg fant vegen til A8, hvor jeg lettere rastløs tuslet fram og tilbake og ventet på boarding - har en greie med at jg må ombord så tidlig som mulig - ja, jeg vet at flyet ikke går uten meg, og håndbagasjen jeg hadde med, fikk plass under setet, så det var ingen "krig" om hyllene for min del. Aner ikke hvorfor, bare er sånn.
Så begynte de tre damene å røre litt på seg - ei forsvant ned rulletrappa, og de to andre bemannet hver sin skranke, og hun ene vinket på han som hadde stått nærmest og ventet, og så var vi i gang. Turen første "Mr. Foss" kom her. Ja, jeg må innrømme at jeg er litt svak for å bli tiltalt ved navn - synes det bare er utrolig kult ^_^. Så ombord, hvor Cabin Service Director et-eller-annet (husker ikke navn, men hun var dame) fikk se BP, og kunne forklare meg at 2A var inn der, og til høyre, rad nummer to. Takk, det visste jeg ikke

. Kvinnelig CSD, og to mannlige flyverter jobbet på denne flighten, og CSD'en satte i gang foran, mens gutta holdt på bak. Først kom hun med drikketralla, og det ble champis på meg. Matbestilling ble også tatt opp samtidig, og maten ble så etterhvert bært ut til en og en. Stilig

. CE-kabinen var forøvrig på 7 rader, de to bakerset var helt tomme, men ellers var det godt belegg. Valgene var et-eller-annet-fisk, eller en kylling- og couscous-salat. Jeg klarer ikke helt å velge fisk, så det ble kyllingsalaten, som smakte helt greit. Nå var også den ene av gutta fra ET framme og hjalp "sjefen", og de to styret fram og tilbake med matbrett og brødkurven - ja, han to seg også tid til å spørre om han skulle hente en flaske til til meg - lenge før maten egentlig kom ^_^. Vet ikke om det var champisen som virket, eller om det var støyen, eller hva det var, men jeg syntes nesten jeg hørte et "Mr. Foss" da han kom med brødkurven også - det var nesten litt "creepy" :8:
For å rose pilotene litt også (samt anbefale BA til Polaris og andre med flyskrekk ^_^): Plutselig ristet det i flyet. Det var veldig kort, og plutselig, og minnet egentlig ikke om noe jeg hadde vært borti før, og må innrømme at jeg begynte å lure på hva det var - det kjentes nemlig ikke som vanlig turbulens. Da kom en av pilotene på PA, og kunne fortelle at vi hadde havnet "bak" et annet fly, og bak fly oppstod det wake-turbulense, og det var en sånn vi plutselig hadde dumpet borti. Så da visste vi det
Resten av flighten satt jeg og
bælmet nippet til champis - fikk også sendt en skål ned til det tomme huset til bursdagsbarnet Bizflyer

- og etterhvert dukket Oslo opp på venstre side, kunne følge E6'en oppover, og plutselig lå OSL der. Man kom seg på nordsiden, tatt en 180-graders sving, og landet på 19L - samme bane som vi dro fra på lørdag. Den "flotte" tapen med norsk tale, sparte de seg heldigvis for, men burde noen kanskje fortelle BA at de "designated smoking areas" som de forteller om inne i terminalen ikke finnes? De brukte tre år på og oppdatere loungeinfoen sin. Røykeloven er vel enda eldre?
`
Inn til gate.. tja, en av de ytterste, var kjapt av, og kunne spasere rett bort til en dame som fikk se passet mitt, og slapp meg inn i landet. Gjennom der, var det å ta en kjapp telefon til en bekjent, og fortelle hvor i løypa jeg lå, sånn at han kunne fyre i gang bilen sin. En kjapp tur i tax-free'n er obligatorisk, og så var det å finne bagasjen, som skulle komme på bånd 9. Ingenting hadde skjedd, så jeg satte meg på det som er båns 10 (spesialbagasje) og ventet. Satt jo rett ved der bagasjen skulle dette nedpå båndet, så det var jo bare å reise seg og hente kofferten når den kom. Så begynte båndet å røre på seg, men ingenting kom ned fra båndet som kom ned fra taket. Først etter et par minutter, hørte jeg lyder av "fallende" kofferter et annet sted, og lærte da at bånd 9 har
to slike "nedfallspunkt". Da jeg kom gående mot det andre, kom kofferten min andre vegen, som en av de første, så da virket jo pri-tag'en. Lurer på om jeg skal la den sitte på til neste gang, siden den tydeligvis virker ^_^.
Gjennom tollen på grønt. Det stod faktisk en toller der i dag, klar til å huke ut de han følte for. Ikke at jeg hadde noe å bli tatt for, men allikevel.. Pulsen økte littegrann, og jeg begynte å gå litt fortere, samtidig som jeg tenkte at det sikkert bare var dumt, for da så det mistenkelig ut... Og så hadde jeg kommet meg forbi han ^_^. Så var det å komme seg opp på avgang, og lete etter BMW'en til nevnte bekjente. Den kom trillende etter et par minutter, og etter enda 15 til, var jeg hjemme, og enig om at det hadde vært en fin tur
