Veldig tragisk
Det som er enda mer tragisk er at sikkerheten på Torp er rett og slett for dårlig. Gjerdet var veltet ved Widerøe/Sas Cargo bygningen i 3-4 måneder uten at noen har gjort noe med det. Det finnes flere hull i gjerdet i skogen hvor ingen ser at man går over... Er jo bare å hoppe over gjerdet noen steder. Sånn som jeg spotter står jeg på et søppelkasse står nesten over gjerdet.. Greit for oss som spotter men for dem som vil absolutt over gjerdet er noe annent..
Mens politiet og sikkerhetsavdelingen ved Torp lufthavn etterforsker hvordan blindpassasjeren, som omkom på et KLM-fly fra Torp til Amsterdam i dag tidlig, kom seg inn på lufthavna og tok seg om bord i flyet, kunne Dagbladet uhindret og uten varsler kjøre bil helt fram til rullebanen.
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/spania/han-gjemte-seg-i-flyhjulet-og-overlevde/a/10046874/Han gjemte seg i flyhjulet og overlevde
Som det blir sagt - hvis noen vil hardt nok inn på en flyplass, finnes det lite som kan stoppe en. Med mindre man bygger vollgraver med krokodiller, betongmurer, piggtråd og selvskudd vil det alltid være en vei inn. Og selv da vil noen prøve - og innimellom klare det.
En tragisk hendelse. Tiden vil vise om noe kunne vært gjort annerledes, men det VIL skje igjen. Om ikke på Torp, så kanskje på Gardermoen eller Værnes - eller HELT sikkert i Lagos og Mogadishu ...
Desverre.
Som det blir sagt - hvis noen vil hardt nok inn på en flyplass, finnes det lite som kan stoppe en. Med mindre man bygger vollgraver med krokodiller, betongmurer, piggtråd og selvskudd vil det alltid være en vei inn. Og selv da vil noen prøve - og innimellom klare det.
En tragisk hendelse. Tiden vil vise om noe kunne vært gjort annerledes, men det VIL skje igjen. Om ikke på Torp, så kanskje på Gardermoen eller Værnes - eller HELT sikkert i Lagos og Mogadishu ...
Desverre.
Fint at du sier ifra til drivere av flyplassen da, dessverre har dagens samfunn blitt slik at man klager over alt som er galt, men ingen sier ifra slik at ting kan rettes opp... Men dette ble OT!
Politiet har også avhørt vitner som kan ha sett noe. Det er fortsatt veldig vanskelig å si hvordan han har kommet seg inn på flyplassens område. Det jobber vi videre med å finne ut av, sier Nilsen.
(Artikkelen fortsetter under bildet).
Var der i dag en liten tur, stod ved Widerøe Cargo .
Hils fra meg og si at du har fått lov av meg til å stå der ....![]()
![]()
![]()
Så inne i hjulbrønnen på jobb i dag, og det er forsåvidt plass, om du er liten vekst. Men jeg kan ikke begripe at ingen så personen der. Du må ligge på siden, og da er du veldig synlig.
Men er det ikke rart at ikke personen datt ut under landing ?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.