LH 744, AVOD?

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Hei, er det noen som vet om det stemmer at noen av LHs 744 er blitt utstyrt med AVOD?

Alle, noen eller ingen?

747 er vel noe av det verste du kan fly med Lufthansa. Anbefaler heller at du velger Airbus når du reiser med de.

MUC er en fin flyplass der de bruker mye A340 ut derfra. MUC er etter min mening også mye bedre enn FRA..

Tror ikke B744 har AVOD i ECO. Men de har det sikkert i biz.

747 er vel noe av det verste du kan fly med Lufthansa. Anbefaler heller at du velger Airbus når du reiser med de.

MUC er en fin flyplass der de bruker mye A340 ut derfra. MUC er etter min mening også mye bedre enn FRA..

Det var jeg faktisk ikke klar over. Trodde LH brukte B744 fra både MUC og FRA, men mulig de bare bruker busser.

Last edited:
Nei, tror ikke de bruker B747 fast på noen ruter fra MUC.

Mulig de setter inn B747 ved behov.

Tror ikke B744 har AVOD i ECO. Men de har det sikkert i biz.

Det var jeg faktisk ikke klar over. Trodde LH brukte B744 fra både MUC og FRA, men mulig de bare bruker busser.

Ja, de har det i biz, og det er foreløpig kun 1 747-400 som har AVOD i eco. Les det jeg skriver tidligere i tråden, så trenger du ikke gå rundt å tro

Og 747-400 brukes kun på Frankfurt, og samtlige har base der

Også kan jeg anbefale denne linken til mucforum
http://www.mucforum.de/showthread.p...m-mit-PTV-Sitzversionen-Interkontübersichten?

Den viser hele langdistanseflåten til Lufthansa. Hvor de brukes, hvor de er basert og hvilke som har blitt oppgradert

Rart, syns jeg leste i tidlig i år at de var i gang med oppussing av 747, både i First, Business og Economy...

Fant pressemeldingen jeg siktet til datert 9. mars 2011:

http://presse.lufthansa.com/en/news-releases/singleview/archive/2011/march/09/article/1888.html

Lufthansa said:
The Business and Economy Class cabins on the Boeing 747-400 are also being refurbished. The entrance area will be revamped in the latest design, and new lavatories will be installed. In Economy Class, passengers can already put together their own entertainment programme on their individual monitors. They can choose from a wide range of feature films in as many as eight language versions, popular TV series and fascinating documentaries. In addition to the on-screen service information about the flight, passengers have a choice of radio programmes and music channels, and there is also a special children's programme.

Er de ikke kommet i gang?

Er de ikke kommet i gang?

Ikke skikkelig, med tanke på at bare to maskiner er tatt. Men deres 744 flåte er ganske opptatt om sommeren, som hos mange andre flyselskaper, så prosessen tar vel seg litt opp til vinteren

Alle 744 maskinene skal vel heller ikke bygges om. Noen får PTV i eco og ny first, noen skal vel ut av flåten samt endel maskiner skal etterhvert som 8i kommer i 2012 bygges om til low-
yield high density 2-klassen maskiner og settes inn på primært nye feriedestinasjoner og er ikke sikkee på om disse vil få PTV?

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91124

Lurt å gå innom linkene ja:) Om den listen er oppdatert er sjangsene dårlig for PTV for meg på fredagens tur til PVG.

Er de det? Ser ut som det bare er 5 av 22(?) som mangler (kein = ingen ;)).

Knallis! :) Tenkte bare raskt at det var de som hadde PTV siden de var de eneste som hadde det bemerket. Har null tyskkunskaper så bra du rettet meg! Da blir vel ikke turen så værst like vel! Ble litt mer spennende reiserute etter SAS flighten ble kanselert og vi ble kastet inn i LH jumboen, men lenge siden LH nå så er spent! :)

Skal ikke disse fases ut etter vert som A380 og B747-8 leveres?
Er det ikke merkelig og oppgradere fly som skal ut?

Skal ikke disse fases ut etter vert som A380 og B747-8 leveres?
Er det ikke merkelig og oppgradere fly som skal ut?

I første omgang er det den eldste halvparten som skal ut. Maskinene levert rundt årtusenskiftet skal etter planen bli værende endel år til

Back