• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

AWACS-motorer

ENBO

ScanFlyer Blue
Medlem
Bodø hadde noen runder med en NATO-maskin i går, utstyrt med P&W; heftig lyd og feit blanding. Er det planer om at alle skal få CFM?
 

Attachments

  • IMG_1429_redusert_II.jpg
    IMG_1429_redusert_II.jpg
    43.4 KB · Views: 280
Bodø hadde noen runder med en NATO-maskin i går, utstyrt med P&W; heftig lyd og feit blanding. Er det planer om at alle skal få CFM?

Nei, de motorene blir nok til de skiftes ut med nye fly.
 
Nei, de motorene blir nok til de skiftes ut med nye fly.

Og NATO har valgt 737 Wedgetail som neste overvåkningsfly.

NATO has selected its next generation command and control aircraft as the Alliance’s existing Airborne Warning and Control (AWACS) fleet nears retirement. Production of the six new Boeing E-7A Wedgetail aircraft is set to begin in the coming years, with the first aircraft expected to be ready for operational duty by 2031

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_219907.htm?selectedLocale=en
 
Back
Top