• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Leveringer i 2010 for Boeing og Airbus

Kun 38 leveringer av Boeing i september, ned fra 45 i august

737-700: 2
737-800: 29
737-900ER: 2
767-300ER: 1
777-300ER: 1
777F: 3
Totalt: 38

... og med det ser man hvor viktig 737-800 er for Boeing. 29 av totalt 38 maskiner er B738 :spin
 
37 maskiner levert fra Airbus i Oktober

319: 2
320: 23
321: 3
330-200: 3
330-300: 5
380: 1

Boeing leverte 40 fly i oktober

737-700: 2
737-800: 31
737-900ER: 2
767-300ER: 1
777-300ER: 3
777F: 1
 
Ergo er dette første gangen på lenge at Boeing slår Airbus i antall produserte fly.

Skal bli spennende når Boeing får dreamlineren og B747-8 og Airbus får A350 i produksjon.
 
Airbus sine november leveringer:

318: 1
319: 2
320: 28
321: 1
332: 3
332F: 1
333: 6
380: 2

Totalt: 44
 
Merk at Boeing leverer 7 widebody, og Airbus 12. Flott for Airbus, det er tydelig at Boeing trenger å få i gang 787-leveringer
 
Boeing klarte kun 34 leveringer nå i November

737-700: 2
737-800: 25
767-300ER: 1
777-200LR: 2
777-300ER: 3
777F: 1
 
Ja, for 747-8 er jo en slik storselger, mener du? :lol:

Per idag er den vel ikke den helt store suksessen som Boeing hadde håpet den skulle bli, men hvem vet hva som vil skje om noen år? Ting kan endre seg, det ville ikke vært første gangen at en flytype er upopulær når den først blir introdusert, men senere ender opp med å bli en suksess.
 
Last edited:
Og for Desember ble det følgene for Boeing:

737-700: 2
737-800: 28
737-900ER: 3
767-300ER: 1
777-200LR: 1
777-300ER: 7

Og det gir totalt for 2010 følgene:

737-700: 31
737-800: 326
737-900ER: 19
767-300ER: 7
767-300F: 5
777-200ER: 3
777-200LR: 9
777-300ER: 40
777F: 22

Airbus sine tall er ikke klare ennå
 
Og for Desember ble det følgene for Boeing:

737-700: 2
737-800: 28
737-900ER: 3
767-300ER: 1
777-200LR: 1
777-300ER: 7

Og det gir totalt for 2010 følgene:

737-700: 31
737-800: 326
737-900ER: 19
767-300ER: 7
767-300F: 5
777-200ER: 3
777-200LR: 9
777-300ER: 40
777F: 22

Airbus sine tall er ikke klare ennå

Ingen 747???
Jeg hadde det for meg at det gikk ut et eller to av disse i måneden...
 
Ingen 747???
Jeg hadde det for meg at det gikk ut et eller to av disse i måneden...

Nei, siste 747, en 747-400ERF ble levert i 2009. Inntill 747-8F (og senere -8i) er sertifisert vil man ikke se noen leveringer av 747. Det står riktignok endel ferdigbygde 747-8F på Everett, som de vil ikke bli levert før flyet er sertifisert, noe Boeing hevder vil skje sommeren 2011
 
Nei, siste 747, en 747-400ERF ble levert i 2009. Inntill 747-8F (og senere -8i) er sertifisert vil man ikke se noen leveringer av 747. Det står riktignok endel ferdigbygde 747-8F på Everett, som de vil ikke bli levert før flyet er sertifisert, noe Boeing hevder vil skje sommeren 2011

Thanks for the headsup!
 
Back
Top