Leveringer for Boeing og Airbus 2014

Someone

Moderator
Medlem
Da var 2013 over og man kan begynne med blanke ark. Begge to forventer en økning i leveringene fra et rekord sterkt 2013, og basert på selskapenes planes vil Boeing levere endel flere maskiner enn Airbus i 2014

Boeing er uansett først ute med januaroversikten og 45 fly ble levert denne måneden. 6 mer enn samme måned i fjor, godt hjulpet av 787, selv om januar normalt er en relativt stille måned

YTD 2014 (YTD 2013)
737: 35 (32)
737-700: 0 (2)
737-800: 30 (28)
737-900ER: 5 (2)
767: 0 (1)
767-300F: 0 (1)
777: 6 (6)
777-300ER: 6 (5)
777F: 0 (1)
787: 4 (0)
787-8: 4 (0)

Totalt 45 (39)
 
Rolig start på året for Airbus også, og var bare A330 som så en "normal" leveringstakt i Januar

YTD 2014 (YTD 2013)
A32x: 29 (28)
A319: 2 (2)
A320: 21 (24)
A321: 6 (2)

A330: 9 (5)
A330-200: 3 (2)
A330-300: 6 (3)

A380: 1 (0)

Totalt: 39 (33)
 
Rolig start på året for Airbus også, og var bare A330 som så en "normal" leveringstakt i Januar

YTD 2014 (YTD 2013)
A32x: 29 (28)
A319: 2 (2)
A320: 21 (24)
A321: 6 (2)

A330: 9 (5)
A330-200: 3 (2)
A330-300: 6 (3)

A380: 1 (0)

Totalt: 39 (33)

Skyldes dette stort sett få produksjonsdager i desember som følge av julehøytiden eller ligger det andre grunner bak de 'rolige' tallene? Matcher jo uansett fint fjorårets tall, hvor jul/nyttår også var ugunstig med tanke på produksjon.
 
Skyldes dette stort sett få produksjonsdager i desember som følge av julehøytiden eller ligger det andre grunner bak de 'rolige' tallene? Matcher jo uansett fint fjorårets tall, hvor jul/nyttår også var ugunstig med tanke på produksjon.


Ja, juleferien påvirker januarleveringene, samt at det ofte er et rush for å få ut maskiner i desember
 
44 leveringer i februar for Airbus, hvilket gjør at de ligger litt foran samme tid i fjor

A319: 3
A320: 22
A321: 12
A330-200: 1
A330-300: 5
A380: 1

YTD 2014 (YTD 2013)
A32x: 66 (65)
A318: 0 (1)
A319: 5 (4)
A320: 43 (47)
A321: 18 (13)

A330: 15 (13)
A330-200: 4 (3)
A330-300: 11 (10)

A380: 2 (2)

Totalt: 83 (80)
 
Last edited:
44 leveringer i februar for Airbus, hvilket gjør at de ligger litt foran samme tid i fjor

A319: 3
A320: 22
A321: 12
A330-200: 1
A330-300: 5
A380: 1

YTD 2014 (YTD 2013)
A32x: 66 (63)
A318: 0 (1)
A319: 5 (4)
A320: 43 (47)
A321: 18 (13)

A330: 15 (13)
A330-200: 4 (3)
A330-300: 11 (10)

A380: 2 (2)

Totalt: 83 (80)

Bare en liten headsup someone. YTD for Airbus 320 familien i 2013 skal vel være 65? Totalen på 80 stemmer da hvertfall, og resten av tallene.

Spennende å se at A321 har fått en boost i 2014 med 5 flere maskiner solgt enn på samme tid i fjor :-)
 
Bare en liten headsup someone. YTD for Airbus 320 familien i 2013 skal vel være 65? Totalen på 80 stemmer da hvertfall, og resten av tallene.

Spennende å se at A321 har fått en boost i 2014 med 5 flere maskiner solgt enn på samme tid i fjor :-)

Takker :)

Jepp, en liten tastefeil der. Airbus har økt A321 produksjonen så den utgjør en langt større del av A32x totalen nå enn tidligere
 
50 leveringer for Boeing i februar

737-700: 1
737-800: 28
737-900ER: 7
747-8i: 2
777-300ER: 6
777F: 2
787-8: 4

YTD 2014 (YTD 2013)
737: 71 (66)
737-700: 1 (4)
737-800: 58 (57)
737-900ER: 12 (5)
747-8 2 (2)
747-8i: 2 (0)
767: 0 (3)
767-300ER 0 (1)
767-300F: 0 (2)
777: 14 (13)
777-300ER: 12 (11)
777F: 2 (2)
787: 8 (0)
787-8: 8 (0)

Totalt 95 (82)
 
Boeing leverte 66 fly i mars, blant annet hjulet av en godt driv av 787 leveringer mot slutten av måneden. En sjeldenhet som en 777-200LR ble også levert. 11 737-900ER er vel også noe av det høyeste av den modellen på en enkelt måned

737-800: 33
737-900ER: 11
747-8F: 1
747-8i: 1
777-200LR: 1
777-300ER: 7
777F: 2
787-8: 10

YTD 2014 (YTD 2013)
737: 115 (102)
737-700: 1 (4)
737-800: 91 (86)
737-900ER: 23 (12)
747-8 4 (6)
747-8F: 1 (4)
747-8i: 3 (2)
767: 0 (4)
767-300ER 0 (1)
767-300F: 0 (3)
777: 24 (24)
777-200ER: 0 (1)
777-200LR: 1 (0)
777-300ER: 19 (20)
777F: 4 (3)
787: 18 (1)
787-8: 18 (1)

Totalt 161 (137)
 
58 leveringer i mars for Airbus, inkludert 4 A380

A320: 32
A321: 13
A330-200: 3
A330-300: 6
A380: 4

YTD 2014 (YTD 2013)
A32x: 111 (114)
A318: 0 (1)
A319: 5 (9)
A320: 75 (82)
A321: 31 (26)

A330: 24 (13)
A330-200: 7 (8)
A330-200F: 0 (2)
A330-300: 17 (16)

A380: 6 (4)

Totalt: 141 (144)
 
Last edited:
Til sammenligning så leverte Bombardier følgene i Q1 2014

Commercial Aircraft:
CRJ-900: 8
CRJ-1000: 1
Q400: 4
Total: 13

Business Aircraft:
Learjet series: 6
Challenger: 300: 14
Challenger: 605: 6
Global 5000/6000: 17
Total: 43

Total Bombardier: 60
 
52 levering for Airbus i april. Ingen A380, etter å ha levert 4 sist måned, så det varierer endel.

A319: 6
A320: 25
A321: 9
A330-200: 4
A330-200F: 1
A330-300: 7


YTD 2014 (YTD 2013)
A32x: 151 (159)
A318: 0 (1)
A319: 11 (11)
A320: 100 (114)
A321: 40 (33)

A330: 24 (39)
A330-200: 11 (14)
A330-200F: 1 (3)
A330-300: 24 (22)

A380: 6 (4)

Totalt: 193 (202)
 
Last edited:
56 leveringer for Boeing i april

737-700: 2
737-800: 32
737-900ER: 5
747-8i: 1
777-200LR: 1
777-300ER: 6
777F: 1
787-8: 9

YTD 2014 (YTD 2013)
737: 154 (139)
737-700: 3 (6)
737-800: 123 (117)
737-900ER: 28 (16)
747-8 5 (6)
747-8F: 1 (4)
747-8i: 4 (2)
767: 0 (5)
767-300ER 0 (2)
767-300F: 0 (3)
777: 32 (30)
777-200ER: 0 (1)
777-200LR: 2 (0)
777-300ER: 25 (26)
777F: 5 (3)
787: 26 (1)
787-8: 26 (1)

Totalt 217 (181)
 
En markant økning sammenlignet med i fjor.
Vi får håpe at det ikke resulterer i en ordre"boble" som sprekker.
 
55 leveringer for Airbus i mai, inkludert 4 A380. 14 A321 på en måned er vel også bortimot ny rekord

A319: 4
A320: 27
A321: 14
A330-200: 2
A330-300: 4


YTD 2014 (YTD 2013)
A32x: 196 (195)
A318: 0 (1)
A319: 14 (13)
A320: 127 (142)
A321: 54 (39)

A330: 42 (46)
A330-200: 13 (18)
A330-200F: 1 (5)
A330-300: 28 (23)

A380: 10 (6)

Totalt: 248 (247)
 
54 leveringer for Boeing i mai
737-700: 2
737-800: 31
737-900ER: 6
777-300ER: 8
787-8: 7

YTD 2014 (YTD 2013)
737: 193 (179)
737-700: 5 (8)
737-800: 153 (149)
737-900ER: 34 (22)
747-8 5 (10)
747-8F: 1 (7)
747-8i: 4 (3)
767: 0 (9)
767-300ER 0 (5)
767-300F: 0 (4)
777: 32 (39)
777-200ER: 0 (2)
777-200LR: 2 (0)
777-300ER: 25 (33)
777F: 5 (4)
787: 26 (8)
787-8: 26 (8)

Totalt 271 (245)
 
Ikke alle kunder som tar levering med en gang. En del kinesiske 788'er som drøyer. Air India og Qatar er også litt ujevne. I tillegg har det jo vært gjort en del modifiseringer. Man regner ikke med å levere mer enn 7 eller 8 i juni heller, men mellom 110 og 120 totalt i 2014.
 
Last edited:
Ikke alle kunder som tar levering med en gang. En del kinesiske 788'er som drøyer. Air India og Qatar er også litt ujevne. I tillegg har det jo vært gjort en del modifiseringer. Man regner ikke med å levere mer enn 7 eller 8 i juni heller, men mellom 110 og 120 totalt i 2014.


Itillegg klarer ikke produsentene ferdigstille er likt antall hver måned, selv om antallet som ruller ut av monteringshallene er konstant. Man ser dette både hos Airbus og Boeing, primært på widebody. Se f.eks på A330 og A380 tillegg til 787
 
Travel juni for Boeing med hele 71 leveringer, inkludert 15 787 hvor den første 787-9 ble levert Air New Zealand. Det ble også levert den første 767 i år, etter at Boeing de første månedene har vært opptatt med tanker prototypene



737-700: 2

737-800: 38

737-900ER: 6

747-8i: 1

767-300ER: 1

777-300ER: 5

777F:3

787-8: 14

787-9: 1



YTD 2014 (YTD 2013)



737: 238 (218)

737-700: 7 (9)

737-800: 191 (182)

737-900ER: 40 (27)



747-8 6 (12)

747-8F: 1 (8)

747-8i: 5 (4)



767: 1 (11)

767-300ER 1 (7)

767-300F: 0 (5)



777: 48 (47)

777-200ER: 0 (3)

777-200LR: 2 (0)

777-300ER: 38 (39)

777F: 8 (5)



787: 48 (17)

787-8: 47 (17)

787-9: 1 (0)



Total 342 (305)
 
Last edited:
Back
Top