Leveringer for Boeing og Airbus 2014

Airbus leverte 75 fly i desember, inkludert første A350. 18 A321 på en måned er også ny rekord, og tror og 15 A330 er det samme

A319: 5
A320: 31
A321: 18
A330-200: 4
A330-200F: 2
A330-300: 9
A350-900: 1
A380: 5


YTD 2014 (YTD 2013)
A32x: 490 (493)
A318: 0 (1)
A319: 34 (38)
A320: 306 (352)
A321: 150 (102)
A330: 108 (108)
A330-200: 28 (43)
A330-200F: 5 (8)
A330-300: 75 (57)
A350: 1 (0)
A380: 30 (25)

Totalt: 629 (626)

Med 108 leverte A330 overtok også A330 (1154) tredjeplassen og den mest leverte widebodymaskinen fra 767 (1067), bak 747 (1501) og 777 (1263) som innehar 1. og 2. plassen
 
Last edited:
For og sammenligne hvor mye større Airbus og Boeing er enn nummer tre på listen Embraer så leverte de dette av kommersielle fly i 2014

E-170 1
E-175 62
E-190 19
E-195 10

I tillegg ble 116 private jets levert
 
Airbus leverte 75 fly i desember, inkludert første A350. 18 A321 på en måned er også ny rekord, og tror og 15 A330 er det samme



A319: 5

A320: 31

A321: 18

A330-200: 4

A330-200F: 2

A330-300: 9

A350-900: 1

A380: 5





YTD 2014 (YTD 2013)

A32x: 490 (493)

A318: 0 (1)

A319: 34 (38)

A320: 306 (352)

A321: 150 (102)

A330: 108 (108)

A330-200: 28 (43)

A330-200F: 5 (8)

A330-300: 75 (57)

A350: 1 (0)

A380: 30 (25)



Totalt: 629 (626)



Med 108 leverte A330 overtok også A330 (1154) tredjeplassen og den mest leverte widebodymaskinen fra 767 (1067), bak 747 (1501) og 777 (1263) som innehar 1. og 2. plassen


Bra økning på 380, men tilbakegang på 320 serien?skulle ikke den økes mer og mer fremover?
 
Bra økning på 380, men tilbakegang på 320 serien?skulle ikke den økes mer og mer fremover?

Jo, men ikke i 2014. I prinsippet ble det likt som i fjor, men det er alltid noen maskiner som blir forskjøvet så helt litt blir det aldri, itillegg til at Airbus har bygget 2 A320neo maskiner i 2014. Slik at egentlig er det bare en i forskjell

Derimot så øker jo inntjeningen da de lager større andel av den A321 som jo er dyrere enn de mindre modellene
 
Back
Top