Leiebil i USA

Nei, det er greit det, men bilen må etter kanadiske bestemmelser ha kanadiske skilter. Men skriv ‘rent car in canada return i usa’ i google så får du opp mye hits og forslag.

Har selv leid bil i Vancouver og levert i Seattle.

Dette med kanadiske skilter, gjelder det alle selskapene ? Og er det noe nytt ? Bodde en god stund paa grensen og endte opp med en del bil leie ut av Vancouver og det var ofte US Skilter paa bilene, venner og familie paa besoek som leide bil i Vancouver (og leverte i Vancouver) fikk ofte US Skilter.

Dette med kanadiske skilter, gjelder det alle selskapene ? Og er det noe nytt ? Bodde en god stund paa grensen og endte opp med en del bil leie ut av Vancouver og det var ofte US Skilter paa bilene, venner og familie paa besoek som leide bil i Vancouver (og leverte i Vancouver) fikk ofte US Skilter.

My bad, det gjelder bare de med kanadisk lisens ….

Hei!

Er i tenkeboksen på en 14 dagers tur med ankomst SFO og avreise LAX nå i september.

Hvor er det best å søke etter leiebil? Expedia? Momondo? Har diamant hos sas, vet ikke om det har noe å si.

Hei!

Er i tenkeboksen på en 14 dagers tur med ankomst SFO og avreise LAX nå i september.

Hvor er det best å søke etter leiebil? Expedia? Momondo? Har diamant hos sas, vet ikke om det har noe å si.

Hei og velkommen til forumet.
Søke Søke Søke. Jeg søkte på cheap rental car og fikk opp diverse søke-sider(bla a Rentalcars.com), så prøvde jeg dem og fikk opp masse priser med forskjellige selskap. Jeg gikk in på deres forskjellige sider og prøvde, men stort sett var det ikke store forskjellen. Nå hadde jeg bestemt meg for type bil, Mustang cab, som nok reduserte tilbudet, men jeg endte opp med å bestille gjennom Avis.no

Husk også på at om en bestiller gjennom de norske sidene, så er forsikringer inkludert. Det er det ikke om du bestiller på amerikanske.

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

…og leier du via de store (Avis eller Hertz) sine hjemmesider i Norge har du også kundeservice her hjemme om noe skulle gå galt eller bli feil med regningen i etterkant.

Hei!

Har du Diamant hos SAS så får du også status hos de store. Mine erfaringer med Avis og Sixt i USA at de er stort sett rimeligst hvis du ringer de norske bookingkontorene. Da er det også full flex samt de forsikringene du trenger.

Avis har en egen booking-side for Eurobonus-kunder med god pris: https://secure-one.avisworld.com/no_NO/Avis-Eurobonus/ Bestilte nylig en Chevrolet Tahoe i 9 dager for 7200 kr + ekstrasjåfører

Vær forberedt på at det kan være kø, de har så gamle reservasjonssystemer at ting tar tid. Tok oss en time å få ut en bil i Chicago, grunnet kort kø når vi kom som gikk sakte, og 30+ min brukt på oss for å få tre ekstra sjåfører

Det er også veldig mye prisoptimalisering. Reisefølge 2 måtte betale det samme som oss på Avis for en 4-dagers tur som vår på 9 dager, så de bestemte seg for å ta tog+Uber. Rett før avreise kunne de bestille BMW 5-serie hos Sixt til normal pris (1000 kr/dag). Når jeg sjekket Sixt 1-2 måned før tok de 2000+ kr/dag for kjipere biler..

Statusen man får hos de store gjelder vel bare ett år? Har ventet med å ta ut siden jeg venter på den perfekte anledningen :P

Dæven... Hertz er morsomme. Skal leie meg en bil i Norfolk, Virginia for ca et døgn i September. Men første gangen jeg satt opp Hertz kontoen min på bolaget så lagde jeg noen regler for hva slags biler man kunne leie. Det slår ikke så galt ut i Europa, men i USA... he he. I Norfolk er Hertz beinharde på at den eneste bilen jeg kan leie med Bongo Tryllereiser sin reisepolicy er VW Jetta eller lignende. :)

Jau.

Avis har heldigvis ikke sånn funksjon.

Jeg er låst inn på kontoret mitt fordi Storsmurfen pakker inn bursdagsgaven min, så noe må jeg gjøre.

Hjeeeeeeeeeelp

Jeg booker ting. Snakkes

UPDATE: Lager graf med crime statistikken og bilutvalget. I Norfolk møtes linjene på Chrysler 300 eller lignende. Med spinners. Men i Newport News trenger jeg ikke spinners. Så da blir det uten.

#1beerPUI

Last edited:
Man lærer noe nytt om leiebiler i USA hver dag.. Skal en langhelg til Miami i februar og valget uten barna er jo da cab. Det er noen spinnville priser og favoritten Sixt skal ha mer for en firesylindret Mustang enn for en full size Range Rover..

Logget med på Hertz og da kunne jeg kun leie familie-van og det til 1500 dagen.

Ringte Hertz Norge og de kunne tilby Mustang Cab for 1200 som ikke er ille. Jeg ga dem President Club nummeret og vips så hadde de en speller ny Mustang Shelby GT500 cabriolet (fantastisk Harry og rå bil) til 950 kroner dagen med fri ekstra sjåfør, fri KM og fri bulking. Det er faktisk meget hyggelig pris, selv pre-Covid.

https://www.hertz.com/blog/shelby-mustang/

Last edited:
Fikk en litt pussig kvittering fra Sixt denne uken, vi brukte jo Sixt paa Kauai i hoest som var helt greit. Etter vi leverte bilen fikk vi som vanlig kvittering paa e-post, men denne gangen dukket opp en papir kvittering med SnailMail - postlagt paa Malta !

Vi bruker å leie via Alamo i USA. Mener de har en bra avtale som heter Alamo gold der man har fri kjørelengde, forsikringer, levere med tom tank og opptil 4 sjåfører inkludert.

Noen som har erfaring med Dollar versus tradisjonelle sixt/hertz/avis? Noe jeg må tenke på av spesielle ting? Endte med en reservasjon hos Dollar på Kauai om et par uker.

Noen som har erfaring med Dollar versus tradisjonelle sixt/hertz/avis? Noe jeg må tenke på av spesielle ting? Endte med en reservasjon hos Dollar på Kauai om et par uker.

Paa Kauai er Dollar helt kurant, det er vel det selskapet som ligger naermest terminalen, du kan spasere over parkerings plassen (som er liten).

Det er jo Shuttle og Dollar sin kom hyppig, det er vel egentlig Sixt som er «The Oddball» paa Kauai - ligger et godt stykke unna og har ikke helt sving paa Shuttle servicen ennaa.

Send gjerne PM om Kauai om det andre ting dere lurer paa.

I Florida har jeg erfart at Dollar/Thrifty er veldig pågående med å selge unødvendige forsikringer.

Betal med et kredittkort som har egenandelsforsikring på CDW. Da er du dekket.

Back