Leiebil i USA

Jeg har fått tak i tre Eurobonus-billetter til Chicago i sommer og tenkte å leie bil for ca tre ukers roadtrip. Mest interessert i området med fjell og nasjonalparker fra Stillehavet til østsiden av Rocky Mountains, så har tenkt enveis leie mellom Los Angeles og Chicago og fly den ene veien. Bilene jeg ser på koster hos Avis typisk 15-20.000 kr i tre uker fra 24.juni, men så tilkommer enveis gebyr for ca 10.000 kroner. Har noen erfaring med at dette gebyret kan unngås dersom man kjører fra Los Angeles til Chicago? Tenkte at det er mest populært å kjøre andre veien.

Har du forsøkt enveis Los Angeles - Denver ? Mulig at det kan være lavere enveis gebyr (og Denver - Chicago er dritkjedelig (med mindre du liker å se på diverse jordbruk, stort sett åkre hele veien og svak nedover bakke)

Takk for tips. På den strekningen koster enveisleie cirka 3000 kr og det er overkommelig. Det er også ca 3000 kr i enveis leie hvis jeg bestiller en bil i Chicago og leverer den i Denver. Spørs om jeg ikke velger det siste alternativet og tar bil rett fra flyplassen i Chicago og kjører noen timer vestover i det dritkjedelige landskapet. Har aldri gjort det før, så det kan jo bli en interessant opplevelse.

Prisene på leiebil i Florida i mai er dobbel/trippel i forhold til 2019.
Men fikk en grei deal på Avis. 7500kr for med SUV 12 døgn. Godt under andre selskaper.

Har Avis slik at kan plukke bil selv, eller får man tildelt nøkkel i skranke? (MIA)

(…) Denver - Chicago er dritkjedelig (med mindre du liker å se på diverse jordbruk, stort sett åkre hele veien og svak nedover bakke)

Hey hey hey…. Hvis noen trenger reisetips på dette strekket så kan vi ta det i USA-reisetråden ;)

Prisene på leiebil i Florida i mai er dobbel/trippel i forhold til 2019.
Men fikk en grei deal på Avis. 7500kr for med SUV 12 døgn. Godt under andre selskaper.

Har Avis slik at kan plukke bil selv, eller får man tildelt nøkkel i skranke? (MIA)

Vi driver og booker en langtur til US i sommer og da 18 dager i MIA. Vår hoffleverandør Sixt mente de burde ha 118.000 NOK for en stor SUV med Platinum-rabatt. Vi betalte vel ca 23.000 for en Range Rover i 20 dager 2019.. For et opplegg.

Vi driver og booker en langtur til US i sommer og da 18 dager i MIA. Vår hoffleverandør Sixt mente de burde ha 118.000 NOK for en stor SUV med Platinum-rabatt. Vi betalte vel ca 23.000 for en Range Rover i 20 dager 2019.. For et opplegg.

Ser ut til at Sixt er en del av problemet, et raskt soek paa Expedia starter paa USD 2100.00 18 dager med Premium SUV - de fleste viser Chevy Surburban - ikke akkurat BMW X7 eller Range Rover. Selv Avis og Hertz kryper saavidt over USD 3000.00 dog ogsaa en Chevy Surburban (det er en merkelig bil ) men er litt tvil om en BMW X7 er verdt 5 gangeren :)

Da ville jeg nok gitt Sixt sparken som hoffleverandør.

Avis gir meg en pris på 7500 for Toyota RAV4 eller lignende 12 døgn MIA. Det rare er at en Corolla eller lignende kan koste flere tusen mer. Skjønner ikke opplegget.

Søkemotor som rentalcars kom opp mye dyrere enn Avis sin egen side.

Pass på hva dere trekkes for. Fant denne på kredittkortregningen min.

Finn en feil:

budget.jpg

Back