Lasertråden (var: "Fly truffet av laser i luften over Bergen..." m.fl)

Re: Lasertråden (var: "Fly truffet av laser i luften over Bergen..." m.fl)

Off topic;
På en KLM flight fra BUD til AMS i begynnelsen av Januar ble vi utsatt for dette. Jeg satt ved vinduet og skvatt skikkelig til da lyskjeglen traff vinduet mitt, jeg hadde ikke sett for meg hvor heftig det skulle være, vi var tross alt godt inne i climben ut fra BUD. Men effekten var absolutt blendende..

Hadde vært fristende med en kanon som skjøt tilbake fra flyet, men vold avler jo som kjent vold..

Men han klarte å blende det ene luftfartøyet som hadde mulighet til å få han stoppet. Men blir vel ikke så lang straff.

Here we go again.. Fikk grønn laser rett i øyet under landing på BGO nå.... Forbanna idioter

Ble selv siktet mot med laser av en eller annen fu**ings imbesil på vei til jobb her en morgest. Angrer virkelig på at jeg ikke oppsøkte og konfronterte vedkommende, men hadde dårlig tid.

Ble laset fra Tønsberg på mandag. Forbannede løkruller. Folk som peker laser mot fly burde dømmes for drapsforsøk spør du meg..

Ombord på SK828 i dag var det ved avgang fra AMS noen idioter som lyste med laser på flyet. Satt og så ut av vinduet og merket vi ble truffet av et skarpt grønt lyst. Det kom rett fra siden, så var kanskje bedre enn når pilotene får det rett forfra? Satt uansett på rad 29, så vet heller ikke hvor godt de som satt foran merket det?

Ombord på SK828 i dag var det ved avgang fra AMS noen idioter som lyste med laser på flyet. Satt og så ut av vinduet og merket vi ble truffet av et skarpt grønt lyst. Det kom rett fra siden, så var kanskje bedre enn når pilotene får det rett forfra? Satt uansett på rad 29, så vet heller ikke hvor godt de som satt foran merket det?

Folk som driver med denne laserleken mangler rett og slett vesentlige vitale funksjoner spør man meg! Det verste er vel at de som gjør det faktisk gjør det med overlegg, de vet jo 110% hva de driver med. :( :(

Lasertreff

På lang finale til Torp sent i går kveld var det noen forenklede individer som siktet grønn laser på oss, kunne i farten se ut til å komme fra sentrale strøk av Larvik.

Slikt blir jo gjerne rapportert og kan finne sin vei ut i mediene. Gjorde et kjapt nyhetssøk i sted, fant i farten ingen ferske treff annet enn at det samme tilsynelatende har skjedd gjentatte ganger i traktene i senere år. Hodeløs underholdning eller ren skadefryd?

Re: Lasertreff

Det er dessverre en standard sommeraktivitet. Typisk får ungen/ungdommen kjøpe en laserpeker i syden. Tar med seg hjem og peker på ting.

Det kan du si, men på avstanden og strålen å bedømme var nok denne av kraftigere karakter enn de som blir pushet på stranda etter middagstid.

Det kan du si, men på avstanden og strålen å bedømme var nok denne av kraftigere karakter enn de som blir pushet på stranda etter middagstid.

Det er ganske enkelt å åpne opp vri litt på et potensiometer så går laseren fra 1mw til 30mw.

Back