L Ø R D A g :-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem

God morgen fra Ris. Kaffe i kropp og kopp med de siste nyhetene i elektronisk versjon...papirversjonene kommer senere i dag. Ha en topp lørdag der du er.

God morgen fra rute L3x. Første gang jeg får NSB type 75 (Flirt) her. Hopper av på Stryken, og så blir det å finne en passe lang tur gjennom Marka tilbake til hovedstaden. Alt ligger til rette for en knall dag i skisporet. Ha en fin dag

f78d52f7dde396feba71844a8a38f472.jpg

Last edited:
Re: L Ø R D A g :-)

God lørdagsmorgen fra beste kant av Oslo, nemlig Groruddalen :)

I dag starter vinterferien for mange unger og mange foreldre tar disse med seg til fjellet for å bruke kroppen til ski av ulike måter.

Ha en flott dag videre.

Jan

God morgen fra Sandnes. Opp kl. 07.30 i dag. Forholdsvis tidlig, tatt i betraktning at det er lørdag. Lørdagsmorgenen er en rolig tid i studentblokken, så da er det greit å kunne utnytte tiden med å gjøre unna litt klesvask når vaskemaskinene for en gangs skyld er ledige. Bookingfingeren har også fått kjørt seg, dog ikke noe mer spennende enn en OSL-tur i mars betalt med CashPoints.

God morgen fra Kongsberg. En meter snø på terassen, så her må man frem med snøskuffa... Senere er det samling på Skimuseet for å se byens store lille sønn Daniel Andre Tande og de andre hoppgutta i OL-bakken. Storskjerm, øl og mat blir stas[emoji3] Ha en strålende lørdag!

Sent from my iPhone using Tapatalk

God morgen fra Snillfjord. :)

Skyet opphold og greit vær på denne kanten. Så vidt krøpet seg utav senga her, men kommer nok i gang med dagen etter hvert. Har seriøse planer om å få stekt noen rundstykker til Frokost.

Gårsdagens planer om å hente bil ble en noe feilslått affære. Det faderlige opphavet venter på en ny bil sørfra. Den på sin side ble stående på Dombås over natten pga ulykke og dårlig vær på E6. Kom derimot til Trondheim i går ettermiddag, så på mandag skal alt være klart for å hente hjem bilen.

Med vinterferie kommende uke er sjansen stor for en tur til nordlige Trøndelag/Malm og omegn. Har i alle fall booket overnatting.

Ha en fortreffelig en! :)

Hærlig morgen fra Stavanger. Her er en halvferdig med indretjeneste, den bråkete delen tar vi når minste poden har tørna ut. Har hentet ved, fyrt i ovnen og den duften av brent bjørk er bare god. Nå henges det over litt kaffe, så blir det frokost rundt 11.
Og sa jeg at solen skinner her?;)
Det blir en bra dag dette:)
Måtte alle forumister få en støvane flott lørdag!

God tidlig morgen fra Bainbridge, lang dag som starter med dobbel Dharkan i koppen. Fergen går 05:20 slik at jeg rekker Amtrak 501 til Portland. Bil skal hentes, samt at et par flasker Pliny the Elder skal med og ikke minst har jeg endelig funnet Doonesbury 40 Years. Siden den lille italienernes er sammen med sin søster i Palm Desert kan det være at det blir en tur hjem via Cannon Beach, en laaang tur på stranden ved Stillehavet blir aldri feil....ha en flott lørdag. Og måtte togene bli på skinnene....

God morgen fra South Lake Tahoe. Fin kjøretur ned fra Reno i går - sliter fortsatt litt med jetlag, men men får med meg hopprennet i OL da. Siden amerikansk tv kun viser idretter som amerikanere liker ble det å fyre opp VPN tunnellen til Norge. NBC Streamen må man ha et kabeltv abonnement i USA for å se så...

God dag fra Gamle Oslo. Fint på tur, men jaggu fint å være hjemme i sofa også - planlegge og tenke på dagens middag - hjort flatbiff med meget godt tilbehør og en enda bedre vin. Og så får jeg kverne noen kaffebønner fra Colombia. Skal prøve å få ferdig en fyldig Colombia Trip Report i løpet av helgen. God kaffe og lørdag, skal være!

God morgen fra Savannah. Fikk omsider en skikkelig bolle Southern fried chicken med red peal mashed potatoes, bønner og gravy i går. Begynte å skjønne hva de mener med Southern cooking. Har aldri fått skikkelig bra sånt før.

Etter frokost buffet med frokostpudding (eller hva det nå er med rosiner og en eller annen deig) og alt mulig er jeg solgt.

Og sykt mett.

Så nå blir det å luke litt rundt. Litt ute av trening på å reise alene etter jeg fikk Cray-BAE men det ordner seg.

Så jeg skal subbe rundt og drikke øl mens Cray-BAE og svigers monterer møbler i kåken vår. Helt ok arbeidsfordeling.

Håper alle andre skrotinger får en like fin dag :)

Southern cooking er sykt lett. Bare å hive kylling, grønnsaker, whatever i fettgryta etter at du har rullet det godt i røra.

G’morgen. Dagen åpnet med en runde CoreMOW. Så tok jeg med meg kaffen i boblebadet. En god start.

Southern cooking er sykt lett. Bare å hive kylling, grønnsaker, whatever i fettgryta etter at du har rullet det godt i røra.

G’morgen. Dagen åpnet med en runde CoreMOW. Så tok jeg med meg kaffen i boblebadet. En god start.
Lett å tilberede, men kanskje ikke lett i magen etterpå - krever vel noen runder med MoreCOW :p
Her er man vel plassert i Business Class i Delta på skinner, ankommer straks Tacoma i Regn (som sikkert kan sammenlignes med Drammen i Regn ref. Jonas Fjeld). Men Starbucks, WiFi og 1 + 2 seating med skinnstoler skrangler vi mot Portland, det er et stykke igjen før Amtrak når opp på Italo nivå.....

Lett å tilberede, men kanskje ikke lett i magen etterpå - krever vel noen runder med MoreCOW :p
Her er man vel plassert i Business Class i Delta på skinner, ankommer straks Tacoma i Regn (som sikkert kan sammenlignes med Drammen i Regn ref. Jonas Fjeld). Men Starbucks, WiFi og 1 + 2 seating med skinnstoler skrangler vi mot Portland, det er et stykke igjen før Amtrak når opp på Italo nivå.....

Amtrak er kos det meen på toget med fra Emeryville til Reno (California Zephyr) var det ikke WiFi. Så Amtrak har en jobb å gjøre med de togene som går virkelig langt, dette toget går Emeryville - Chicago. Flere som irriterte seg over det. Var dog stikkontakter overalt da så det å lade ting var ikke noe problem. Men det var faktsk guiding på strekket mellom Sacramento og Reno fra frivillige pensjonister som jobbet for jernbanemuseet i Sacramento. De hadde en enorm kunnskap om linja og spurte dem en del spørsmål om elektrifisering av tog i USA og hvorfor det ikke skjer. De sa det ble utredet i 1912 en gang og da lagt i en skuff for akkurat den linja. Er jo Union Pacific som eier linja. De holder jo dog på å bygge en linje fra LA og opp til San Francisco som skal elektrifiseres. Vil jo to California er en delstat hvor høyhastighetstog faktisk kunne lønt seg med tanke på hvor mange som bor i delstaten og relativt sett ikke fryktelig lange avstander mellom store befolkningssentra i Bay Area og LA og omegn. For å ikke glemme San Diego og.

Last edited:

Mellom Vancouver BC og Eugene Oregon er det Amtrak Cascades som er et samarbeide mellom Amtrak og delstatene Oregon og Washington. Så materialet er noe anderledes, det kjøres Talgo fra Spania, nå med nye Diesel lokomotiver fra Siemens. Derfor har vi adgang til brukbar WiFi (bedre enn Delta), skinnseter og en bra Bistro med blant annet Lokale Mikrobrygg. Er 100% enig at det er en gjennomført hyggelig opplevelse, med entusiast holdninger og masse kunnskap om linjene og lokal informasjon.

Amtrak er kos det meen på toget med fra Emeryville til Reno (California Zephyr) var det ikke WiFi. Så Amtrak har en jobb å gjøre med de togene som går virkelig langt, dette toget går Emeryville - Chicago. Flere som irriterte seg over det. Var dog stikkontakter overalt da så det å lade ting var ikke noe problem. Men det var faktsk guiding på strekket mellom Sacramento og Reno fra frivillige pensjonister som jobbet for jernbanemuseet i Sacramento. De hadde en enorm kunnskap om linja og spurte dem en del spørsmål om elektrifisering av tog i USA og hvorfor det ikke skjer. De sa det ble utredet i 1912 en gang og da lagt i en skuff for akkurat den linja. Er jo Union Pacific som eier linja. De holder jo dog på å bygge en linje fra LA og opp til San Francisco som skal elektrifiseres. Vil jo to California er en delstat hvor høyhastighetstog faktisk kunne lønt seg med tanke på hvor mange som bor i delstaten og relativt sett ikke fryktelig lange avstander mellom store befolkningssentra i Bay Area og LA og omegn. For å ikke glemme San Diego og.

Er ikke nettverk i store deler av Savannah om dagen heller. Men masse støpsel på hotellet. Kanskje det er AmTrak som styrer her også?

Måtte quote for å få levert meldinga :)

Kvelden frå Trondheim! Her spelar Øystein Sunde opp til rabalder. Og då trur eg at MOW eller andre med bilde av skikkeleg DHC6 får sendt det til han så det slepp å vere bilde av LN-WIF under visa om ein grøn og liten!

Elles er det barnefri i 24 tima!

Ha ein knall laurdag folkens!

Back