Kvaliteten på russiske fly? (Splittet fra Sukhoi savnet-tråden)

Re: Kvaliteten på russiske fly? (Splittet fra Sukhoi savnet-tråden)

Fler. Det er jo laget hele tv-serier om det ... :p

Jeg har stor tiltro til russisk teknologi og kompetanse. Russerne har en tendens til å 'overkonstruere' - noe som er bra fra et sikkerhetsmessig sysnpunkt, men drepen fra et økonomisk synspunkt. Og det er en av hovedgrunnene til at salget går dårlig - og imaget sitter godt. En annen ting er at fokuset på vedlikehold og prosedyrer kan være så-som-så, og derfor må de holdes godt øye med for at ting skal fungere optimalt.

Jeg har stor tiltro til russisk teknologi og kompetanse. Russerne har en tendens til å 'overkonstruere' - noe som er bra fra et sikkerhetsmessig sysnpunkt, men drepen fra et økonomisk synspunkt. Og det er en av hovedgrunnene til at salget går dårlig - og imaget sitter godt. En annen ting er at fokuset på vedlikehold og prosedyrer kan være så-som-så, og derfor må de holdes godt øye med for at ting skal fungere optimalt.

Det er definitivt en god beskrivelse på tekniske ting fra det store landet i øst hvor teknologi og realfag alltid har hatt en høy stjerne.

Ellers kan jo capt M ved leilighet oppsøke en gjengs norsk videregående skole, ta ut 10 tilfeldig valgte 17-åringer og gi dem noen helt elementære regnestykker med brøk og prosent. Da er jeg nok redd for at konklusjonen om fremtidens Norge ikke bare vil bli dyster, men helsvart...

Jada, broren min bodde i Russland i nesten 10 år, og har vært med på flere flyturer hvor han fryktet for livet (han er i dag pilot og har ikke flyskrekk)!

Når? Det er enorm forskjell på Russland anno 1985 og Russland anno 2005!

Nei, indiere, russere og den slags har jeg ikke tillit til. Tyrkere derimot :up: (For øvrig en dårlig sammenligning fra din side!)
Ingen dårlig sammenligning i det hele tatt vil jeg si. Regner med han hadde denne saken i bakhodet: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=96917

Selvfølgelig ikke - Boeing er jo "top notch".

Ironi?

Fløy med Interjet (Mexico) Superjet i April.
-Fryktelig støy forran i flyet. Høres ut som luft presses gjennom alt for trange rør! (Anbefaler å sitte bak vingen)
-Sykehusbelysning i galley lyste opp halve kabinen
-"Call button" lyset er skjult bak knappen. Personalet har vanskelig for å se hvem som trykket.
-I setene som Interjet har sitter man ned på metall, verdens tynneste puter.

Fikk ikke noe spesielt godt inntrykk av dette flyet. Virket litt lite gjennomtenkt til å være så nytt.

Cityjets interiør skal jo være designet i Italia, så jernseter og tilsvarende burde ikke dukke opp her i Europa. Men jeg kan jo ta feil her....

Espen

Cityjets interiør skal jo være designet i Italia, så jernseter og tilsvarende burde ikke dukke opp her i Europa. Men jeg kan jo ta feil her....

Espen

Det skal vel gjelde Interjet og andre vestlige kunder også. Slik jeg skjønner det så monteres kabin på fly til disse markedene i Italia

Back