LN-MEH
ScanFlyer Gold
Re: Kvaliteten på russiske fly? (Splittet fra Sukhoi savnet-tråden)
Veldig trist sak dette med den flotte Superjet'en, helt klart. Bare for å klare opp i det du skriver om vår alles kjære Do-228: Når det gjelder Do-228, så hadde de som du sier en tragisk styrt med den første prototypen (D-IFNS / c/n 4358) den 26/3-82 som hadde sin f.f 28/3 året før. LN-HPG(1) var den første produksjonsmaskinen (c/n 7001) og fløy for Norving i fra 5/3-82-7/1-83. Ble da D-ICOG igjen og fløy til 1993. LN-HPG(2) c/n 7022 fløy for RT fra desember 1983 til desember 1990, og ble OY-CHG og SE-KTM.
.
Dornierfabrikken hadde vel et uhell med den første produksjonsmaskinen av DO-228/100 hvor maskinen totalhavarerte i en test. Maskinen var til overmål registrert LN-HPG og skulle leveres til Norving. Det fikk ikke kjente konsekvenser for salget av flytypen at første maskin havarerte.
Vidar
Veldig trist sak dette med den flotte Superjet'en, helt klart. Bare for å klare opp i det du skriver om vår alles kjære Do-228: Når det gjelder Do-228, så hadde de som du sier en tragisk styrt med den første prototypen (D-IFNS / c/n 4358) den 26/3-82 som hadde sin f.f 28/3 året før. LN-HPG(1) var den første produksjonsmaskinen (c/n 7001) og fløy for Norving i fra 5/3-82-7/1-83. Ble da D-ICOG igjen og fløy til 1993. LN-HPG(2) c/n 7022 fløy for RT fra desember 1983 til desember 1990, og ble OY-CHG og SE-KTM.