Krs - Ksu

Trash2000

ScanFlyer Blue
Ser SAS har satt inn en daglig tur KRS-KSU-KRS, og at denne går man-fre frem til fre 21.12.

Noen som har peil på hvorfor denne går nå, og hvorfor den opphører før jul?

KRS - KSU - KRS har da gått lenge. Den har mellomlanding på SVG, men vises på sas.no som direkteflygning (på lik linje med KSU - HAU - KSU som går også innom Bergen).

Denne ruten har av forskjellige grunner vært borte i feriene og høytidene. det var en lang pause fra denne ruten i sommerferien, før den begynte på igjen i august (tror jeg det var).

Last edited:
Ok, har ikke blitt vist på Avinor under Kjeviks direkteoversikt, men lå der.

Altså håp om at den returnerer på nyåret? Oljetrafikken som bruker ruta primært? Ser prispunktet på ruta ligger ganske mye høyere enn mange andre SAS-ruter.

Det er nok oljenæringen som driver den ja. Den ble satt inn kort tid etter at CityStar åpnet sine ruter fra KSU til SVG/ABZ, og har gått 5 dager i uken siden (men av en eller annen grunn ikke i feriene)

Men hvorfor det er opphold i flygningene i feriene vet jeg ikke

Denne hadde jeg ikke fått med meg... Men det blir jo på samme måten som Welcome Air. Vi har jo direkterute til "halve Europa" med dem, 2W105.

hehe, er morsom vits med Welcome Air ja. Tirsdag og torsdag med direkterute til fire destinasjoner med samme fly? Riktig?

Back