Krøllfri skjorte/blazer

Krøllfri skjorte/blazer

Noen som har noen gode tips til hvor man kan skaffe gode skjorter og blazere som ikke krøller seg på en tur i kabinen?
Skreddersydd på nett med god kvalitet er et absolutt pluss, men helst da et sted hvor det finnes en etisk kode...

Re: Krøllfri skjorte/blazer

Dressmann? Eller er dette kanskje litt for kjip kvalitet i forhold til et eventuelt møte du skal i?

Zegna "Cool Effect" har alltid fungert for meg. Kroeller svaert lite, og er i tillegg veldig komfortabelt i varmen. Litt dyre - men varer ogsaa dobbelt saa lenge som rimeligere merker.

http://store.zegna.com/us/men/suit_cod49117316uq.html

Skjorter har jeg laert at ved aa faa sydd dem i litt bedre stoff og stryke dem med "stiff" eller lignende saa holder de seg ogsaa meget bra paa lange flyturer (desverre preller ikke Bloody Maryen av)^_^

Har veldig gode erfaringer med mange av mine Stenström skjorter, de har forskjellige stoffkvaliteter, men 'hverdagsskjortene' krøller veldig lite. Penskjortene jeg har i hvitt med doble masjetter er av en litt annen kvalitet som tar seg litt bedre ut, men krøller mer.

Ellers har Thomas Pink en Travelers collection som er så og si umulig å krølle, pleier å kjøpe Pink når jeg er på Heathrow.

De fleste har jo strykefrie skjorter for tiden. Bruker en mix av Eton og Stenström selv, godt fornøyd :)

Har også god erfaring med Stenstrøm og Eton når det gjelder skjorter.

Nå det gjelder tøy i fuktig og varmt klima, så krøller dette ofte mer enn her hjemme. Kanskje derfor bør man vurdere en skredder fra Østen ( Thailand for eks ), hvor de ofte har stoffer som er litt tynnere og ofte vevd på en slik måte at de tåler varme og fuktighet bedre. Det at stoffene er litt tynnere gjør de mer behaglig i varmen

En skredder jeg har benyttet i Thailand ( Kuh Samui ) er i Oslo i disse dager, ons - fredag. Jeg har god erfaring med de, og da særlig de strykefrie skjortene. Han er på Thon Hotel Astoria 20-22 Mail. Spør etter Rraj. Dere kan finne nettsidene her : http://www.ginostailor.com/
Lever etter et par uker i posten inkl mva osv.

Standardskjortene til Brooks Brothers holder også bra. Disse finner du vel i alle Amerikanske byer eller hos Ferner Jacobsen tror jeg. 225 dollar om du kjøper tre stk i USA. Pass på å kjøpe slim fit om du ikke er "amerikanskbygd".

Back