Best fredag fra Bainbridge (hvor ellers!)

Rant advarsel.

Når de har 9 bagasjebånd på OSL. Hvorfor kommer da alle ankomstene på samme bånd? Og lager kaos?

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

Sjefen min er på Norgesferie nå, og skrev ekstra til meg i forgårs "Fail OSL - venter over 1 time på baggasje... Er Norge alltid sånn?". Kleint...

Sjefen min er på Norgesferie nå, og skrev ekstra til meg i forgårs "Fail OSL - venter over 1 time på baggasje... Er Norge alltid sånn?". Kleint...

Hils sjefen og si nein.

Jeg sjekker aldri inn bagasje selv, men henter ofte folk på Galemoen som gjør det. Jeg har alltid pleid å beregne en halvtime forsinkelse pga treg bagasjeutlevering, men de siste månedene har det gått forbausende kjapt.
Dette er både på innland og ymse utland.

Det virker som om noen faktisk har tatt seg sammen, men det er jo mye survete sesongarbeidere i lempebransjen og mange er nok i tillegg på ferie for tiden, så systemet hakker nok litt av og til.

Det virker jo litt rart og ikke spesielt fornuftig disponering av bagasjebåndene. Men det er vel lett for de som lemper bagasje for handlingselskapene at alt skal til samma sted liksom. Men dette er vel kanskje noe som sorteres i selve anlegget? Vet ikke om det funker sånn ved ankomst. For når man sjekker inn bagasje så sjekker jo ikke alle inn i samme luke, men blir jo sortert hit og dit av bagasjeanlegget.
Mulig tollen ikke har scanner på alle båndene og hadde noen fly de ville sjekke litt?

... eller ta skrittet inn i det 21-århundre og gå for en Tesla Model Y eller en annen elbil.
Flere elbiler kvalifiserer til 7500 dollar tax credits frem til nyttår.

Tesla her hos oss gir 0 USD i Tax Credit (det er produsert mer enn 200K Teslaer) + og med Elon Musk Politiske Profil er det 0 sjanse for at den Lille Italienerinnen vil sette seg i en Tesla (ja Tesla ligger 2-3 år foran i teknologi) men Elon Musk er uspiselig her i disse dager. (Med mindre en er en hvite nationalist)

Idealbilen er Polestar 3 men det er en stund før vi kan få tak i en slik, men når den er tilgjengelig ABSOLUTT !!

Det er lett å tenke Norge med elbiler, her ligger vi nok 5 år etter, vårt kjøremønster dekkes ikke med nødvendig ladning (det kommer men er realistisk ikke på plass før Polestar 3 er tilgjengelig, så dette er en mellom løsning).

Vår versjon av Nordmarka (the Olympic National Park) krever litt mer enn noen SAV kan levere, i dag besteg vi Mount Ellinor, og adkomst til BaseCamp krevde Low Gear og passering av bekk dyp nok til over hjulene ;)
Selv å se på tomt forrige helg betød Low range løfte bilen 15 cm og 35 promille stigning (eiendoms megleren skjønte at Tesla Model X ikke duger (TM)

Man blir litt snobbete av å bo på Bainbridge. Har bodd der selv ... Men av de 100 første ansatte i Microsoft bor sikkert halvparten der - det er tett mellom millionærene, for å si det sånn ... Øya er dyr, høyt skattlagt men har kanskje nasjonens beste skolesystem.

Elllers er det vel litt forsøk på humor ute og går ...

Nå skal kameraet tømmes, så vi får se hva som dukker opp i Bildeforumet utover dagen ...

abf054a95652e0318191a96683ba738c.jpg

Ja høy humor faktor, dog vi snakker ikke om fattigfolk (millionærer) må nok opp en KnausenClass til det som starter med Billi….:p )

... eller ta skrittet inn i det 21-århundre og gå for en Tesla Model Y eller en annen elbil
Flere elbiler kvalifiserer til 7500 dollar tax credits frem til nyttår.

I tillegg, USA har ennå ikke tatt skrittet inn i 21-århundre ;) La oss ta et steg tilbake til hva som ble skrevet her på forumet når en liten bokhandel her i Seattle introduserte Rivian elektrisk Delivery Trucks !! (De er brilliante, men FoxNews dudes ønsker dem resirkulert på Grønmo !!) Her har vi nå 95% av leveransene med disse geniale eTrucks, men de som sitter fast i 19-århundre kunne fortelle oss om sjåførene måtte velge mellom rekkevidde eller AirCondition, det er 100% korrekt, men hva den samme fortelleren totalt utela og ikke ville si et ord om er at UPS den største konkurrenten til Amazon Prime, ALDRI har hatt Air Condition i noen av deres Diesel Stinky Trucks (og det er ingen hemmelighet, UPS vil antagelig ende opp i storstreik pga mangel på AC :cool: ) Så selv med normale fornuftige dudes er vi stuck in 2019

De små hvite postkjerrene har heller ikke aircon .. og det er et problem ikke bare for sjåførene men også for lasta. Siste geitosten jeg mottok per post var flytende. Etter det lærte jeg at ting som sjokolade, ost etc kun bestilles mellom oktober og mars og kun etter å ha sjekket værmeldingen.
De nye elektriske postkjerrene som er bestilt får muligens valget men tipper de er bestilt uten ….

De små hvite postkjerrene har heller ikke aircon .. og det er et problem ikke bare for sjåførene men også for lasta. Siste geitosten jeg mottok per post var flytende. Etter det lærte jeg at ting som sjokolade, ost etc kun bestilles mellom oktober og mars og kun etter å ha sjekket værmeldingen.
De nye elektriske postkjerrene som er bestilt får muligens valget men tipper de er bestilt uten ….
Som sagt USA har ikke tilnærmet seg 21-århundre :lol:

Back