Krigen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Verre med an124 på søndag men regner med volga-dnepr og antonov er opptatt med andre ting.

Står 2 An124 i Leipzig fra Antonov Airlines. Tipper de er villig til å hjelpe med å få norske soldater nærmere hjemlandet
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Med tanke på at det vel fortsatt er noen russiske «fredsbevarende» tropper i landet, ser jeg ikke det som sannsynlig

Jeg tviler på at noen av dissene Ex-Sovjetstanene stenger luftrommet sitt. At de derimot ikke vil hjelpe Russland aktivt i krigen er en annen sak

Kan være Georgia stenger men det er jo ikke stort å fly rund.
Ellers har vel Estland allerede stengt luftrommet for russiske selskap
 
Last edited:
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Dett ville overraske meg mye hvis ikke både Latvia og Litauen også vil gjøre det, og begge disse er jo tidligere sovjetstater, i tillegg til Estland.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Da stenger Litauen også for russiske fly. Kan bli interessant å følge med på hvor innenriksbussene går til Kaliningrad.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Da stenger Litauen også for russiske fly. Kan bli interessant å følge med på hvor innenriksbussene går til Kaliningrad.


Det forklarte jeg tidligere i tråden [emoji6]

De følger en lille smale internasjonale sonen først ut Finskebukten mellom Estland og Finland. Så nedover Østersjøen mellom Sverige og de baltiske landene
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Det forklarte jeg tidligere i tråden [emoji6]

De følger en lille smale internasjonale sonen først ut Finskebukten mellom Estland og Finland. Så nedover Østersjøen mellom Sverige og de baltiske landene

Ja husker det når du sier det så. Vil nå bli en del lenger reisetid iallefall.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

I Dagsrevyen i kveld hørte man fra NRK sin korrespondent fra Russland om at det nevnes at russiske selskaper kan bli nødt å returnere alt av Airbus/Boeing fly tilbake til sine leasing-selskaper eller ut av landet rett og slett for det ikke vil være mulig å holde dem i stend. Dersom det er tilfelle blir det ikke lett å reise rundt i det landstrakte landet fremover.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

I Dagsrevyen i kveld hørte man fra NRK sin korrespondent fra Russland om at det nevnes at russiske selskaper kan bli nødt å returnere alt av Airbus/Boeing fly tilbake til sine leasing-selskaper eller ut av landet rett og slett for det ikke vil være mulig å holde dem i stend. Dersom det er tilfelle blir det ikke lett å reise rundt i det landstrakte landet fremover.

Make Tu-154 Great Again!
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Ser på FR24 at LH718 MUC-ICN har snudd midt over R#%%land og returnerer til MUC. LH716 FRA-HND snudde over Estland og returnerer til FRA. Mulige trusler mot LH på bakgrunn av Tysklands godkjennelse for å sende våpen til Ukraina?
 
Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Vil togtrafikken til Kaliningrad påvirkes?
Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Ser på FR24 at LH718 MUC-ICN har snudd midt over R#%%land og returnerer til MUC. LH716 FRA-HND snudde over Estland og returnerer til FRA. Mulige trusler mot LH på bakgrunn av Tysklands godkjennelse for å sende våpen til Ukraina?

Og nå snur også DHL over Russland og returnerer til Leipzig
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Ser på FR24 at LH718 MUC-ICN har snudd midt over R#%%land og returnerer til MUC. LH716 FRA-HND snudde over Estland og returnerer til FRA. Mulige trusler mot LH på bakgrunn av Tysklands godkjennelse for å sende våpen til Ukraina?

Og nå snur også DHL over Russland og returnerer til Leipzig

Det skal visst ikke være pga. sikkerhetstrussel over Russland, men fordi sanksjoner gjør at flyselskapene ikke kan sende reservedeler til Russland dersom det skulle være behov for det (ved en nødlanding).
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Det tyske flyselskapet Lufthansa vil ikke fly gjennom russisk luftrom de nærmeste sju dagene på grunn av situasjonen i Ukraina.
Lørdag kveld har flere av selskapets fly snudd og returnert både i og utenfor russisk luftrom.

Tidligere lørdag varslet nederlandske KLM at heller ikke de vil fly gjennom russisk luftrom den kommende uken. (NRK)
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Stusser litt på hvorfor LH kaller tilbake MUC-ICN når er allerede langt inne i Russland?
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

I Dagsrevyen i kveld hørte man fra NRK sin korrespondent fra Russland om at det nevnes at russiske selskaper kan bli nødt å returnere alt av Airbus/Boeing fly tilbake til sine leasing-selskaper eller ut av landet rett og slett for det ikke vil være mulig å holde dem i stend. Dersom det er tilfelle blir det ikke lett å reise rundt i det landstrakte landet fremover.


Reagerte på den selv, og håper virkelig det stemmer. Evt. at leasing selskapene henter hjem flyene sine, fleste leieselskap er tross alt ikke russiske
 
Back
Top