Krigen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

EU skal senere i dag (søndag) diskutere om de skal innføre flyforbud i alle EU-landene. Det ville overraske meg hvis de ikke går inn for det, og også hvis Norge ikke følger EU-landene.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Ser to Finnair-fly i Russland, en overflyving og en fra Moskva. Også nok en Nordwind på stø kurs mot norskekysten. Så muligens aktivt fra midnatt?
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Europa er snart strengt for russiske fly vestover. Det blir vel snart kun mulig mot
syd og øst. Kina stenger vel ikke, men etterhvert blir det vel kun russiskproduserte fly som kan fly, hvis reservedeler for Airbus og Boeing ikke kan importeres.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Europa er snart strengt for russiske fly vestover. Det blir vel snart kun mulig mot
syd og øst. Kina stenger vel ikke, men etterhvert blir det vel kun russiskproduserte fly som kan fly, hvis reservedeler for Airbus og Boeing ikke kan importeres.


Sent from my iPhone using Tapatalk


.... og leasingfly parkeres.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Flere russiske fly snur nå ved St Petersburg og returnerer tilbake til Moskva
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Og da var døra stengt?
5f7759dd53befc7c055081a245febe54.jpg
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

RU793 skulle til Leipzig, så tipper tyskerne avviste den. Øvrig trafikk passerer både Norge, Sverige og Finland fortsatt. Flere karibienchartere på vei vestfra.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Og der stenger norge og.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

RU793 skulle til Leipzig, så tipper tyskerne avviste den. Øvrig trafikk passerer både Norge, Sverige og Finland fortsatt. Flere karibienchartere på vei vestfra.

Tysk luftrom er stengt for russene fra og med 1500LT idag.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Blir nok siste gang vi får sett Aeroflot på OSL på en god stund nå. Denne beslutningen kan ha halt litt ut i tid på bakgrunn av vinterferie sånn at folk får kommet seg hjem.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

RU793 skulle til Leipzig, så tipper tyskerne avviste den. Øvrig trafikk passerer både Norge, Sverige og Finland fortsatt. Flere karibienchartere på vei vestfra.


Har de nok drivstoff, kan jo transatlantiske flyvinger på vei til Russland fly nord for Norge og deretter over Kola. Fly uten nok drivstoff får vel fly planlagt rute over européisk luftrom, en flystyrt er vel ikke ønsket uansett.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Da ser jeg at både BRU og CDG flightene over har snudd og returnerer til SVO.
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Moskva- Havanna, Caracas og ruter til andre vennligsinnede regimer må vel da gå nord for Norge, ettersom Norge, Danmark og Sverige stenger er det vel intet smutthull gjennom hele Østersjøen, Kattegat og Skagerak? Dansk luftrom dekker vel alle streder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Ser at flere fraktere til Korea (Lufthansa, Cargolux) har valgt sørlig rute via Kina, Kazhakstan og Sør-Europa. Ellers er vel hele Europa stengt for russerne nå? Går ut fra at fly på vei ’hjem’ får passere ….

03c0e78e3f6095a0556aa1e2be76f4c8.jpg
 
Re: Krisen i Ukraina og påvirkningen på luftfarten

Ellers er vel hele Europa stengt for russerne nå? Går ut fra at fly på vei ’hjem’ får passere ….

Tydeligvis fortsatt ikke stengt over Norge, Sverige og Finland, SU124 til JFK har fortsatt ikke snudd.

Kan se ut som om SU flightene fra Malaga og Barcelona må unngå tysk luftrom:
zONIIkV.png
 
Back
Top