• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Kreditor "tar" Independence Air CRJ

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Independence Air lender repossesses a plane
(Source : Washington Post, February 12, 2005)


The parent of financially troubled Independence Air said late Friday that a lender had repossessed one of the airline's 73 leased regional jets. Flyi said the lender, which it did not identify, filed suit against the carrier in New York after it failed to make a lease payment due last month. The disclosure by Flyi comes at a critical time for the Dulles-based carrier, which has been struggling to avoid filing for protection from its creditors. Flyi's spokesman said the repossession of the single jet will not affect the airline's schedule of flights, but he declined to comment further. Flyi serves 39 cities out of Dulles with its 50-seat regional jets and 132-seat Airbus A319s. Last month, Flyi said it agreed with a major creditor, GE Capital Aviation Services, to return as many as 20 of its regional jets in an effort to avert a bankruptcy filing.
Full Story: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A17560-2005Feb11.html
 
Ett fly. Big deal ......
DH har justert ned CRJ-flaaten likevel, saa det er sannsynligvis bare en fordel for selskapet.
 
CRJ er vel ikke den riktige LCC-typen... Håper med flere A319 at det skal gå riktig vei. Hvis ikke uA tar de inn i varmen igjen da...
 
USA Today har en god artikkel i dag:

http://www.usatoday.com/travel/columnist/grossman/2005-02-11-grossman_x.htm
 
De må helt klar gjøre noe med kostnadene. Å fly halvfulle fly til en høyere kostnad enn de store gutta høres ikke bra ut!!!
 
Back
Top