Krangel førte til innstilt fly

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
Krangel førte til innstilt fly

Dette har jeg ikke hørt om tidligere.

http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article2650662.ece

Re: Krangel førte til innstilt fly

...ting har gått for lang....ikke mere å si om det.
Står forøvrig også om det på vg.no

Det var vel bare tidsspørsmål før en slik situasjon oppstod.
Den siste episoden er dette neppe etter hva jeg har observert ved sikkerhetskontrollene rundt i det ganske land.
Det er på tide at lovgivende myndigheter begynner jobbe med saken ; d.v.s bruke hodet til det er er ment å brukes til.
Det er på høy tid at vi får fornuften til å råde igjen.
Hva slags samfunn vil vi egentlig ha?
Slik det er i USA der den ene halvparten av befolkningen er satt til å passe på den andre halvparten?

der den ene halvparten av befolkningen er satt til å passe på den andre halvparten?

Hmmm - for tyve år siden var dette normalt i østblokkland... :o

Merkelig at piloter skal avkreves mer selvkontroll og stoisk ro enn andre som utsettes for unødig stress.

Stakkars vekter.... Er virkelig synd på slike folk. Sagnet om at vektere er de som gjerne ville være politi med makt bevises nok en gang.

Hva vil vekterne være? Diktator, den 5. statsmakt eller disput? Er synd vekterne har oppdaget at de kan herse med folk, særlig i Nord-Norge.

Totalt latterlig opptreden. Jeg håper han får sparken.

Synd ledelsen i Securitas ikke kommenterte.

Originally posted by OJB

Slik det er i USA der den ene halvparten av befolkningen er satt til å passe på den andre halvparten?

Etter aa ha gjort erfaringer med sikkerhetsdiktaturene paa begge sider av Atlanteren, var det like foer jeg ga den foerste og beste TSA-agenten jeg saa en god klem da jeg kom hjem fra London sist .. ^_^

Det er langt mer avslappet her borte, og TSA er blitt flinke til aa samarbeide med flyselskaper og lufthavner for aa avvikle trafikken saa smidig som praktisk mulig.

Hva pokker er Securitas egentlig redd for?

At piloten som vitterlig lander flyet har blitt angrepet og bestjålet for kroppen sin, slik at det i virkeligheten er en annen som skal dra med flyet igjen?

Uten at jeg kjenner det konkrete trafikkmønsteret i Finmark, så regner jeg med at det ikke er svært mange fly på bakken samtidig? Utrolig at Securitas og Avinor ikke kan tenke litt rasjonelt.

Hva blir det neste? Folk må møte opp på flyplassen med fødselsattest, ID, søknad om utreise og søknad om ferdsel i høytgående blikkboks?

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by OJB

Etter aa ha gjort erfaringer med sikkerhetsdiktaturene paa begge sider av Atlanteren, var det like foer jeg ga den foerste og beste TSA-agenten jeg saa en god klem da jeg kom hjem fra London sist .. ^_^

Det er langt mer avslappet her borte, og TSA er blitt flinke til aa samarbeide med flyselskaper og lufthavner for aa avvikle trafikken saa smidig som praktisk mulig.

Heldig du, LN-MOW. USA som er selve krybben for galskapen får ting til. Er nok chippene i koden på robotene i Securitas og andre sikkerhetsselskaper som ikke tåler kulden i Europa.

Blir sikkert bedre neste gang softwaren i hodene på våre kjære sikkerhetsroboter (og samferdelsespolitiker-roboter) oppgraderes med modul for fornuft og vett.

Originally posted by ANX

der den ene halvparten av befolkningen er satt til å passe på den andre halvparten?

Hmmm - for tyve år siden var dette normalt i østblokkland... :o

Merkelig at piloter skal avkreves mer selvkontroll og stoisk ro enn andre som utsettes for unødig stress.

Når var du sist i USA? ;) Jeg opplevde kontrollbehovet og myndighetenes overvåking like intenst der da jeg bodde der på slutten av 70-tallet

Besynderlig historie, og så en magt demonstraion ud over det sædvanlige, må jeg
sige....
Med hvilken ret kan en security mand erklære et fly for urent ??
Hvis ikke der har været nogen ombord, og dørene ikke er åben, så kan det vel
ikke være urent...

Denne historie glæder jeg mig til at høre fortsættelsen og slutningen på

Hilsen
Ole

Originally posted by Trash2000

Uten at jeg kjenner det konkrete trafikkmønsteret i Finmark, så regner jeg med at det ikke er svært mange fly på bakken samtidig?

Det har du nok rett i. I Alta har vi 3 fly samtidig mellom ca. 14.30 og 14.45. Ellers er det to fly samtidig på morningen og noen ganger på ettermiddagen. I Kirkenes er det også tre fly samtidig på kvelden når kveldsflyet fra SAS går. De gangene det er mange fly i Alta er når det er dårlig vær på kysten og flyene diverter til Alta. Rekorden er vel 6 fly samtidig. Ellers i Finnmark er det stort sett bare et fly av avgang, med unntak av Hammerfest hvor det er to fly samtidig på noen ganger for dagen.

Originally posted by LN-MOW

Må si meg 100% enig med deg, mine møter med TSA-agenter har vært utelukkende positive. Jeg har både stått i lange køer, og blitt utsatt for de beryktede "SSSS", men agentene har uten unntak vært høflige og profesjonelle. Vaktene på AMS derimot...

Originally posted by sk931

Besynderlig historie, og så en magt demonstraion ud over det sædvanlige, må jeg
sige....
Med hvilken ret kan en security mand erklære et fly for urent ??
Hvis ikke der har været nogen ombord, og dørene ikke er åben, så kan det vel
ikke være urent...

Denne historie glæder jeg mig til at høre fortsættelsen og slutningen på

Hilsen
Ole

Avgangen det er snakk om er WF930 som går Tromsø, Hasvik, Hammerfest, Berlevåg, Båtsfjord, Vadsø og Kirkenes. (Det går ikke lenger nedom Honningsvåg slik det står i FD.) I Hammerfest er det ca. en times pause og de pleier så vidt jeg vet å tømme flyet under denne bakkestoppen.

Originally posted by Herlov Totalt latterlig opptreden. Jeg håper han får sparken. Synd ledelsen i Securitas ikke kommenterte.

Her kjører vi igjen...

Er sikker på at en del av disse vaktene hadde gått løs på stillingen "fotoboks-kameralinsepusser" med samme glød! Verden er blitt gal...

:clap :clap :clap

Hva svarte er det disse "tyttebær politiene" går på!?

Noe er galt i landet når et 3-4 ukers vekter kurs kan gjøre en klerasilbefengt 19 åring med press i buksa til gud på en flyplass!!
Vi som har tatt en lang utdannelse og som flyr på norske flyplasser daglig blir ansett am potensielle terrorister inntil det motsatte er bevist!

Når er WF kaptein med 30 års fartstid blir stoppet i sikkerhetskontrollen i Bodø av en 20 åring som insisterer på å lukte på Imsdalflasken hans, da kan man skjønne at det koker over for noen. ( dette var før nye håndbagasjereglene ble innført.)

Originally posted by Herlov Totalt latterlig opptreden. Jeg håper han får sparken. Synd ledelsen i Securitas ikke kommenterte.

Her kjører vi igjen...

Er sikker på at en del av disse vaktene hadde gått løs på stillingen "fotoboks-kameralinse

Originally posted by slowandsilly
Her kjører vi igjen...

Er sikker på at en del av disse vaktene hadde gått løs på stillingen "fotoboks-kameralinsepusser" med samme glød! Verden er blitt gal...

Her kjører vi igjen...

Er sikker på at en del av disse vaktene hadde gått løs på stillingen "fotoboks-kameralinse

Her kjører vi igjen...

Alle gode ting er 2,5?:huh:

Back