Jarlabanke Vking
ScanFlyer Silver
hyggelig å se at så mange virker glade, skadefro og fornøyde med denne saken da.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Som det allerede er sagt, så er 800 millioner en investering fra den norske stat. Hva om de faktisk får igjen MER enn de 800 millionene de nå spytter inn i emisjonen? Vil dere da komme skrikende å si at det likevel var dumt å bruke de 800 millionene?
(jaja, dette ble litt OT)
Nei, det er ikke OT.
Etter mitt syn har kops og IMM en lite prinsipiell holdning til de 800 mill. Så lenge den norske stat eier aksjer i SAS må de også forventes å stille opp i en emisjon når det trengs. Hva med de utbyttene staten henter inn fra Hydro, Statoil, Telenor og mange andre selskapet (til og med Avinor!) der staten sitter på eierandeler - vil dere frasi dere også disse pengene?
Å blande inn begrepet "mine og dine" skattepenger er en avsporing.
.... og veldig typisk norsk!
Nei, det er ikke OT.
Etter mitt syn har kops og IMM en lite prinsipiell holdning til de 800 mill.
Denne diskusjonen er vel ikke eksklusiv for Norge, det her da kommet frem tilsvarende kommentarer fra de to andre skandinaviske naboer.
15 mrd.... og allikevel trenger de ha 800 mill fra staten ( og mine penger ) for å klare å puste?
SAS hadde ved forrige rapportering 9 MRD i egenkapital, og ved en emisjon på 6 MRD har de altså 15 MRD. Dette er en bedre egenkapitaldekning enn de fleste andre flyselskaper har om dagen, dermed blir det litt flåsete å spørre om SAS overlever 2009
Hvorfor skrikes det så høyt da fra analytikere og eksperter om at de ikke overlever så lenge?
Jeg har en helt krystallklar prinsippield holdning: Det er ingen grunn til at Staten bør eller skal være eier i et kommersielt flyselskap. En begrunnelse for mitt syn på dette hører ikke inn i denne tråden.
IMM
Og det er også omtalt og kommentert i en parallell tråd: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=42978SAS skulle offentligjoere de berorte rutene naa paa fredag. Dette er utsatt av SAS til foerstkommende mandag.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.