Korean med charter mellom Seoul - Oslo

Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Nå har jo Oslo brukt bilder fra Bryggen i Bergen i sin turistreklame tidligere, så det kan jo hende turisten tror de får se fjord og fjell ved å dra til Oslo...? :)
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Stemmer. Tromsø har AD code 4D, mens en A330 krever 4E.

Når det gjelder Oslo, er det selvfølgelig bedre med å få ei rute, enn at de ikke kommer i det hele tatt. Men jeg regner med det er natur de er ute etter, så litt rart er det.

Harstad=Nordens Tel Aviv
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

dog er jo ikke Harstad akkurat som Nordens Paris... :p

Blir neppe noe problem da en koreaner ikke vil klare å se forskjell på Tromsø, Harstad eller noen nord-norske byer. Jeg tviler på at de kommer for å oppleve "storbyen" Tromsø.

Evenes sin nærhet til Lofoten bør kunne gi grunnlag for slik chartertrafikk.
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Kan jo også tenkes at de har avtalt med SK/DY om å fly de videre.
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Korean Air har planer om fast rute til Oslo fra 2014, to eller tre ganger ukentlig, dette ifølge hangar.no.
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Det kan jo også være en A333 med noen blokkerte seter. At første klasse ikke blir solgt på charter er vel ganske naturlig?

Deres 330-300 har 252 seter i økonomi .. mulig de bare selger disse? Mulig det er noen tall her som er blitt 'lost in translation' ..

De bruker mye A333 på charter .. så en slik i Anchorage da jeg var der for noen års siden. Med pax only er ikke rekkevidden noe problem. Oppgraderer de til ruteflyvning vil jeg dog tro man setter inn 777 for å kunne utnytte lasteromskapasiteten bedre.

Jo, men samtidig sier artikkelen som jeg klippet ut fra reiselivsavisen at F og C seter er populære og selges tidlig. Litt annet marked fra Sør-Korea, enn nordmenn til Kanariholmene..

Så da må det bli 772 eller 333. Time will show :-)
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

på vg står det "Fra og med mai i år kan sørkoreanere reise på charterferie til Oslo, Bergen og Nordkapp."

Kan vi håpe på å se Korean her på BGO?
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

De har säkert köpt olika paket som startar med två-tre dagar i Oslo där man gör typiskt norska saker som att se slottet, operan, stå i kö vid systemet i Strömstad och annat. Därför flyger de till OSL
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Er det noen som vet hvem som vil handle Korean i Oslo?
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Har søkt litt på disse koreanske reisesidene, og ved hjelp av google oversetter har jeg kommet frem til at det skal brukes boeing 777-200 (기종정보 : BOEING 777-200)Business Class First Class: 8 seter: 28 seter, Economy-klasse: 225 seter

Flyet lander kl 10.00 på osl (2013년 05월 25일 (토) 10:00 [KE0000편) og reiser tilbake 15.30 (2013년 06월 02일 (일) 15:30 [KE0000편)
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Ifølge Hangar.no skal sommerens charter være bare en forsmak for alt i 2014 skal Korean starte med faste ruteflyvninger....
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

De har säkert köpt olika paket som startar med två-tre dagar i Oslo där man gör typiskt norska saker som att se slottet, operan, stå i kö vid systemet i Strömstad och annat. Därför flyger de till OSL

:D :D :drink :D :D
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

De har säkert köpt olika paket som startar med två-tre dagar i Oslo där man gör typiskt norska saker som att se slottet, operan, stå i kö vid systemet i Strömstad och annat. Därför flyger de till OSL

Kø på systemet i Strømstad er det kun vi nordmenn som gidder.:drink:nor
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Kan jo også tenkes at de har avtalt med SK/DY om å fly de videre.

SK er Star Alliance, mens KE er skyteam ;) Lite sannsynlig at det blir samarbeid der.

DY er generelt sett lite "gira" på samarbeid, og siden de satser så fryktelig på longhaul for tiden hadde det vært ulogisk å inngå en avtale akkurat her. Seoul er vel kanskje et av destinasjonene som kan bli annonsert i nærmere fremtid.
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Om SK er *, så kan de inngå samarbeid/ codeshare etc med andre flyselskaper utenfor alliansen. Var ikke til for så lenge siden SK hadde dette med BA, og det finnes nok sikkert flere.
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

Om SK er *, så kan de inngå samarbeid/ codeshare etc med andre flyselskaper utenfor alliansen. Var ikke til for så lenge siden SK hadde dette med BA, og det finnes nok sikkert flere.

SK har dette med AA, man kan kjøpe gjennomgående billetter som en kombinasjon mellom de to. Interlineavtaler kalles det.
 
Re: Korean starter Seoul - Oslo (charter)

SAS og Korean har interlineavtale og har hatt det lenge. Interlineavtale har ingenting med allianser å gjøre. Det er kun en avtale om å kunne selge billetter på hverandres flyvninger. DY har derimot ikke noen slik avtale, hverken med Korean eller noen andre.
 
Last edited:
Back
Top