Korean med charter mellom Seoul - Oslo

Interessant at KE har reklame på flytoget? Skjønner ikke helt det med 5 charter avganger?

Kanskje det kan tolkes som et godt tegn fremover? [emoji4]

Interessant at KE har reklame på flytoget? Skjønner ikke helt det med 5 charter avganger?

Kanskje det kan tolkes som et godt tegn fremover? [emoji4]

Reklame for charteravgangene eller generell reklame? Det er jo ikke så uvanlig at selskaper som ikke flyr til Norge reklamerer i Norge all den tid man kan bestille billetter fra Norge via deres nettsider.

Reklame for charteravgangene eller generell reklame? Det er jo ikke så uvanlig at selskaper som ikke flyr til Norge reklamerer i Norge all den tid man kan bestille billetter fra Norge via deres nettsider.

Generell. Jeg ser ikke poenget med å bruke (sløse) penger på reklame i Norge, hvis man ikke i det hele tatt flyr fra Norge. Kanskje jeg overser noe (lurt)?

Generell. Jeg ser ikke poenget med å bruke (sløse) penger på reklame i Norge, hvis man ikke i det hele tatt flyr fra Norge. Kanskje jeg overser noe (lurt)?

Du kan i og for seg ha noe rett i det. På den annen side så bruker SQ mye på reklame i Norge (er helsider i DN og Finansavisen rett som det er) og Norge er et meget viktig marked for forretningsreisende. Men nå flyr de til CPH og har et tett samarbeid med SAS.

I følge Avinor.no sin oversikt over charterruter til/fra Gardermoen, skal KE fly på følgende datoer:

- 20. og 27. juni
- 4, 11. og 18. juli

Foreligger det indisier på Korean etterhvert vil starte regulære flyvninger? Var jo nevnt allerede det første året de startet med charterflyvninger.

Last edited:
Foreligger det indisier på Korean etterhvert vil starte regulære flyvninger? Var jo nevnt allerede det første året de startet med charterflyvninger.

Det har det vel vært pratet om jevnt i flere år uten at det har skjedd noe, så jeg ville vel ikke akkurat holdt pusten. ;-)

Ligger en del på 'OSL Gardermoen Fly & Spottermiljø' på Facebook .. bl.a. ENGM_911's .. :

10463724_10153465209402059_3523406778060792141_o.jpg

Etterspørselen? :cool:

Utfordringen ligger i at arbeidet Innovasjon Norge gjorde i Korea prosjektet, ikke ble fulgt opp av forrige ledelse ved Knut Stabæk.
Det føyer seg i rekken av rett og slett manglende og fraværende arbeid mot prospekter av interesse.

Korea trafikken til Norge er i sterk vekst. Frakt markedet er bunnsollid.
Korean har den unike mulighet at de også vil kunne betjene Japan/Korea/Kina svært effektivt fra OSL hvor det i dag ikke finnes et etablert tilbud.

Det er et nytt regime på OSL som står i sterk kontrast til hvordan markeds og salgsarbeidet ble administrert tidligere. Det har i år også meg bekjent, vært møter i Korea.

Av hva jeg har hørt er Korean fortsatt på vent frem til OSL kan vise til bedre fasiliteter i forbindelse med åpningen av T2.
Til manges overraskelse er det også 773 og ikke 333 som er aktuell.
Dette fordi Korean ønsker betydelig frakt kapasitet på ruten.

Korean er kanskje det mest ekspansjons konservative selskapet i Asia.
Det tar ig vil ta tid. Spesielt i lys av at innsatsen ikke har blitt spisset før Jasper tok over.

Men er det fortsatt en viss fare for at ruten kan snappes opp av CPH eller ARN i stede? Hadde isåfall vært veldig trist, OSL trenger denne ruta.

Programmet utvides. Første flight 24.juni og vil gå ukentlig inn i August.
Lørdag utgår til fordel for fredag. Første flight kommer inn full fra Seoul og går så tom ned til Zagreb. Deretter direkte begge veier fra Seoul, før siste flight i august kommer tom opp fra Glasgow og flyr full til Seoul. A330-200 som er satt opp.

Er årsaken til at denne kalles charter og ikke en sesongrute at Korean ikke står for billettsalg selv, og at det heller ikke er mulig for hvermannsen å booke seg en reise?

I så fall, er det noen som vet hva koreanerene gjør i Norge? Er de på en rundreise i regi av et koreansk reiseselskap, a la sydenturene vi i Norden drar på?

Back