Och hur går det med den satsningen nu i den hårda konkurrensen? Blir det överetablering i CPH och flyttar Delta då till Stockholm, eller Oslo?Originally posted by Alf
Continental flyger ju som bekant till Oslo och Stockholm, men ska även börja flyga till Köpenhamn.
mvh alf
Originally posted by OEH
Hvem skal feede fra Oslo da?
Originally posted by ARN
Hei,
Håller ARN og OSL på att konkurrera ut CPH med nya nonstoplinjer? Continental exploaterar ju både OSL og ARN med nonstopfrekvenser till U.S.A.
Kommer CPH:s nya trafik med t.ex. Delta till atlanta att hålla i den hårda konkurrensen när feed från OSL og ARN uteblir?
Det gjør vel SKBU allerede,hvis man ringer og bestiller over tlf så har jeg hørt fra flere at de ønsker å fly nordmenn via Frankfurt med SKBU/Lufthansa framfor at vi flyr via CPH med SAS Danmark/SAS intercont..Originally posted by LN-MOW
Naa maa du ikke blande kortene her. Vi snakker OSL/CPH/ARN som selvstendige flyplasser og CPH som SAS-hub med feed fra egne ruter og Star-partners.
Det er klart at naar SAS reduserer sine tilbud (les: trapper ned interkontinentale ruter), saa vil andre staa klare til aa overta. Som CO, US og MH allerede har gjort paa ARN og OSL. CPH er heller ikke spart, se bare paa DL og CO.
Det sitter helt sikkert andre paa gjerdet og foelger med, klare til aa tre inn naar de ser potensiale.
Splittelsen av SAS foerer nok ogsaa til en viss erodering av Hub CPH, ettersom f.eks. SAS Braathens kanskje finner det mer loennsomt aa fly 'lokaltrafikk' og fore passasjerer til andre selskapers hubs enn aa ta dem til CPH. Derfor kan ironisk nok SAS' egne spareplaner ogsaa fpere til inntektstap. Men dette er jo langtfra noe nytt ..... :sarc
Oh well ... paa tide aa komme meg paa flyet. Kjoer debatt!!
Stemmer - hadde linjene vært der tror jeg dem hadde blitt brukt.Originally posted by peraARN
ARN,
Dilemmat för våra kära grannar är att det inte finns så många bra direktförbindelser, därmed mer eller mindre tvingas man flyga via Köpenhamn, Frankfurt, Amsterdam osv.
Hei Pera,Originally posted by peraARN
ARN,
Dilemmat för våra kära grannar är att det inte finns så många bra direktförbindelser, därmed mer eller mindre tvingas man flyga via Köpenhamn, Frankfurt, Amsterdam osv.
Tror nok en rute til en av de "norske"byene Houston eller Minneapolis, eller Chicago med United pga av deres hub er liv laga fra OSL,men med de rette flytypene:B 767-200ER,A 310,A330-200,det er jo tross alt over 500000 reisende mellom de to landene pr år,+at en rute til BKK med B 767-200ER skulle også gått bra.Men noen langruter fra SAS tror jeg vi kan se langt etter så lenge de har for store fly.Originally posted by ARN
Hei Pera,Originally posted by peraARN
ARN,
Dilemmat för våra kära grannar är att det inte finns så många bra direktförbindelser, därmed mer eller mindre tvingas man flyga via Köpenhamn, Frankfurt, Amsterdam osv.
Det jag menar är att med "rätt" flygplanstyp så skulle dom kanske kunna starta flera nonstoplinjer fra Oslo till for ex U.S.A. Men jag vet att dom inte har mycket till utbud just nu. Och det anser jag är SAS fel... :up:
Originally posted by PP
Originally posted by ARN
Hei,
Håller ARN og OSL på att konkurrera ut CPH med nya nonstoplinjer? Continental exploaterar ju både OSL og ARN med nonstopfrekvenser till U.S.A.
Kommer CPH:s nya trafik med t.ex. Delta till atlanta att hålla i den hårda konkurrensen när feed från OSL og ARN uteblir?
Det er som LN-MOW påpeger nødvendigt at skelne mellem den trafik SAS/Star står for gennem CPH via hub princippet og så den anden trafik varetaget af CO, DL, US, MH, m.v. Når US starter en rute fra ARN til PHL vil dette i første omgang ramme SAS', CO's, MH's US-trafik fra ARN, SAS' US-trafik gennem CPH samt andre selskaber der sender US trafik via deres hub - f.eks. BA, KL, AF m.v. Det rammer i mindre grad en rute som Deltas til CPH da denne er baseret på trafik til København med feed til en hub i den anden ende - i dette tilfælde ATL.
Og den gikk videre til SF,den ble vel lagt ned etter sterkt press fra KLM??Originally posted by Hurum
Aldri hørt om... NW fløy for mange år siden Minneapolis - Oslo med DC10, men kun 1 eller 2 år.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.