• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurransetråd: Flyvåpen

Re: Konkurransetråd: Flyvåpen

Royal Bahamas Defence Force tenker jeg nærmere sannheten. Flagget er muligens et lite hint...

Skal vi holde oss til samme verdensdel? Eller skal vi bevege oss langt unna?

Attachments

• Screenshot-2020-04-12-at-21.12.39.jpg
    Screenshot-2020-04-12-at-21.12.39.jpg
    59.6 KB · Views: 123

Jeg har sansen for dette stygg-pene flyet med angivelig flotte STOL-egenskaper, og Googler man DHC-4 Caribou så kommer bildet opp som et treff. Flyet tilhører Ministerio de Seguridad Publica på Costa Rica.

Det offisielle navnet på luftenheten er Servicio de Vigilancia Aérea, men Desk pilots svar er innafor.

Hvilket flyvåpen er det som er ute og lufter seg her?

Attachments

• C-5fD7HWsAEpO3M.jpg
    C-5fD7HWsAEpO3M.jpg
    32.8 KB · Views: 106

Suomen ilmavoimat er helt riktig, raider66. Finlands flygvapen er det andre offisielle navnet. Dekoren ble lagt på i anledning Finlands 100-årsjubileum i 2017.

Attachments

• C-5fD7HW.jpg
    C-5fD7HW.jpg
    26.7 KB · Views: 96

Hvilket flyvåpen tilhører dette flyet?

Espen

Attachments

• Oppgave293a.jpg
    Oppgave293a.jpg
    59 KB · Views: 93

I ett land hvor Tigern tydeligvis er vettskremt.

Polens Luftvåpen. Siły Powietrzne?

Polen er korrekt. Kanskje den polske tigeren er skremt av den russike bjørnen?;)

Espen

Attachments

• Oppgave293.jpg
    Oppgave293.jpg
    120.3 KB · Views: 95

Haha, det er mulig :)

Hvem har vi her.?

Attachments

• Nesten tapas.jpg
    Nesten tapas.jpg
    103.5 KB · Views: 33

Det skulle ikke overraske meg om rundellen er rød-hvit-grønn... Tallene er typisk italiensk og det er en Macchi M.7 så det er det vel den italienske marinen siden svenskene hadde tre kronor på sine fly.

Corporate image er vel det man kalle rundeller osv. Ett lands flyvåpen har gått gjennom ikke mindre enn 7 av dem. Åtte hvis du tar med lo-viz. Hvilket flyvåpen snakker vi om?

Corporate image er vel det man kalle rundeller osv. Ett lands flyvåpen har gått gjennom ikke mindre enn 7 av dem. Åtte hvis du tar med lo-viz. Hvilket flyvåpen snakker vi om?

Jeg er litt usikker på hva du mener med lo-viz. Manglet ett bilde?

Men er flere flyvåpen som har hatt over 7 rondeller. (med forbehold om total tellefeil)
Afganistan, Tyskland, Ungarn, UK (fleet air arm), USAF, US Naval Air Force, Zimbabwe

Så da tipper jeg Ungarn? :)

Jeg har tatt utgangspunkt i denne listen: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_air_forces#U

Denne foreningen har stort sett brukt ett navn hele veien siden det ble grunnlagt. De andre har variert en del...

Etablert som eget flyvåpen i 1920 og har ikke endret navn siden.

Det er South African Air Force eller Suid-Afrikaanse Lugmag jeg tenkte på her

Attachments

• Screenshot 2020-04-17 at 11.49.28.png
    Screenshot 2020-04-17 at 11.49.28.png
    675.9 KB · Views: 20
Back