Konkurransetråd: Flyselskaper

Re: Konkurransetråd: Flyselskaper

Vi nærmer oss, men det er fortsatt litt for langt mot nord. Det er mulig at landet ikke historisk sett ble delt og at dette forvirrer noe. Jeg har ikke stålkontroll på historien....

Espen

Og det er snakk om et land som aldri har vært delt...

Congo-Brazzaville eller République du Congo var en fransk koloni og det andre Kongo var i utgangspunktet kong Leopold II av Beligas private plantasje.

Det hjelper ikke på forvirringen at Brazzaville og Kinshasa ligger på hver sin bredd av Congo-elva, en kort ferjetur fra hverandre.

Beklager at jeg forvirret med misvisende informasjon.....:headbang Jeg burde vært mer presis og oppgitt korrekt informasjon. Spesielt siden jeg jo vet at presisjonsnivået her inne normalt er skyhøyt^_^ Kvalitetssikring er ordet.

Sett bort ifra det er Lina Congo helt korrekt svar. Bildet er lånt fra internett.

Espen

Attachments

• Oppgave3.jpg
    Oppgave3.jpg
    96.1 KB · Views: 104

Har i grunn ingen "mystiske" flyselskap bilder på lager, så oppgaven er fri for dem som har noe...

Scooter01

Må ikke være mystisk - eller?

Attachments

• 01038.jpg
    01038.jpg
    26 KB · Views: 91

Har i grunn ingen "mystiske" flyselskap bilder på lager, så oppgaven er fri for dem som har noe...

Scooter01

Jeg setter oppgaven fri.

Espen

Da fant jeg ett:

33m3ihw.png

Scooter01

Det er vel Iranske Mahan Air!?

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Mahan Air (W5) A310, 28 år gamle EP-MMJ.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mahan_Air

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ep-mmj

Airbus pioneered the use of wingtip devices in commercial air transportation, beginning with the A300 and A310.
Both of these widebody jetliners – cornerstones of the company’s product line – were outfitted with wingtip fences, arrow-shaped vertical attachments that extended above and below the end of the wing.

Experience gained with the A300/A310 was applied to the wingtip fences integrated on Airbus’ single-aisle A320 Family,
followed by the incorporation of wingtip fences and larger winglet-type devices on the A330, A340, A380 and A350 XWB jetliners.

Mahan_A310.jpg

Back