Konkurransetråd: Flyselskaper

Re: Konkurransetråd: Flyselskaper

Mon tro om ikke dette er det første flyet jeg tok av med fra Galermoen etter at den var omgjort til hovedflyplass, en Air Stord Dornier 328?

En gammel klassiker. Hvilket flyselskap?

Attachments

• 2018-08-06_16-17-13.png
    2018-08-06_16-17-13.png
    176.8 KB · Views: 138

... eller kan det være en DC-4 fra American?

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Braathens South American and Far East Airtransport A/S...

Det ante meg at riktig svar kanskje kunne komme fra den kanten, ja. Din tur Stone!

Da kan vi jo se på en ikke fullt så gammel sak. Jeg tror ikke jeg har brukt dette bildet før.... Det er vel uansett ikke så vrient.

Attachments

• skann0024 (2).jpg
    skann0024 (2).jpg
    60.4 KB · Views: 122

Nja. Tampen brenner såpass heftig at jeg er tilbøyelig til å gi deg rett. Transmeridian ble jo slått sammen med IAS cargo for å bli til dette. Og i og med at antydningen av en "H" lenger framme er så liten og stripen er lik kommer tvilen deg til gode. Det er en CL-44, men den ensomme CL-44-0 Guppy (eller Conroy Skymonster) tilhørende Heavylift, her fanget på Flesland en gang sent på 80-tallet.

Da er det deg igjen :)

Attachments

• skann0024.jpg
    skann0024.jpg
    355.7 KB · Views: 123
  • skann0023.jpg
    skann0023.jpg
    361.7 KB · Views: 122
  • skann0025.jpg
    skann0025.jpg
    436.7 KB · Views: 33

Nja. Tampen brenner såpass heftig at jeg er tilbøyelig til å gi deg rett. Transmeridian ble jo slått sammen med IAS cargo for å bli til dette. Og i og med at antydningen av en "H" lenger framme er så liten og stripen er lik kommer tvilen deg til gode. Det er en CL-44, men den ensomme CL-44-0 Guppy (eller Conroy Skymonster) tilhørende Heavylift, her fanget på Flesland en gang sent på 80-tallet.

Da er det deg igjen :)

Takk :) Jeg så dette flyet ca 10 år tidligere på FBU, da som Transmeridian.

Da har jeg lett fram et bilde, og hva er dette?

Attachments

• gjett 17b.jpg
    gjett 17b.jpg
    215.4 KB · Views: 24
Last edited:

Forrige utgave av Cyprus Airways

Nei det er ikke Cyprus Airways, men det er heller ikke langt unna rent geografisk, og det er et selskap som ikke fly pr i dag.

Et av flere selskap som har fløyet fra en turistdestinasjon til GEN og OSL 1x pr uke ganske lenge nå.

Da prøver jeg meg med egyptiske Shorouk Air!

Da prøver jeg meg med egyptiske Shorouk Air!

Det stemmer :)

13.mars 1998 kom SU-RAB fra SSH, og landet på en arbeidsplass der nye østre rullebane var operativ, og laaaaang taxevei til gamle charterteminal på GEN

Attachments

• SU-RAB@GEN 13-03-1998-2.jpg
    SU-RAB@GEN 13-03-1998-2.jpg
    91.9 KB · Views: 39

Er vel på tide å få i gang denne tråden også.....

b8mzp3.jpg

Scooter01

DC-7 Mackey International Airlines som knatret rundt mellom Florida og diverse Caribbean Island - de endte vel opp under / som en del av Eastern

DC-7 Mackey International Airlines som knatret rundt mellom Florida og diverse Caribbean Island - de endte vel opp under / som en del av Eastern

Det var nesten riktig, men du får den likevel. -Det er en DC-6 fotografert i Miami.

11sl2zc.jpg

Scooter01

Back