• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurransetråd: Flyselskaper

Re: Konkurransetråd: Flyselskaper

US Airways Boeing 737 3- eller 400?

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Bare 28 minutter - dette var bra og selvsagt rett - da er det bare for deg å fortsette med en ny oppgave for oss.

Kanske lite för lätt, men jag går för en maskin som besökte oss på ARN måååånga gånger sommaren 2013. Vilket selskap?

Attachments

• DSC_0851.jpg
    DSC_0851.jpg
    84.2 KB · Views: 89

Er det ikke et serbisk flagg der? I så fall hadde jo Aviogenex i siste utgave en hvit 737-200.

Stämmer gott att det är Avigenex 737-200! Flög för JAT sommaren 2013, mycket på BEG-ARN-BEG flera ggr i uken. Ett år senare var planet stored forever och bolaget historia.

Din tur, Stone!

Da hopper vi lenger bak på skuta. Kanskje litt obskurt, men skitt au. Hvem?

Attachments

• tail5.jpg
    tail5.jpg
    35.7 KB · Views: 77

Dette må være tyrkiske Holiday Airlines med sine Happy Liners.

Espen

Dette må være tyrkiske Holiday Airlines med sine Happy Liners.

Espen
Det må det, ja. Et heller kortlivet etablissement midt på 90-tallet, med en brokete blanding av flytyper. Her deres eneste 737-200, en veteran av en -217 som hadde godt over 70000 flytimer da den forlot Braathens i 1991 som N197JQ. Ikke godt å si hva flightloggen sa da Westjet pensjonerte den i 2002....

Attachments

• tc-raf-holiday-airlines-boeing-737-217 @ HAM 28.7.96.jpg
    tc-raf-holiday-airlines-boeing-737-217 @ HAM 28.7.96.jpg
    183.6 KB · Views: 65

Flott bilde av en tidligere BU-maskin. Jeg kan huske at de i tillegg til B737-200 også opererte A300, A310, B727-200, L1011 Tristar, TU-154M og YAK-42. Fargerikt selskap i så måte og litt typisk for tyrkiske charterselskaper på den tiden.

Jeg er på farten og setter derfor oppgaven fri.

Espen

Last edited:

Ingen? Neinei, da får jeg lufte en annen hale. Hvem tilhører denne?

Attachments

• TAIL9.jpg
    TAIL9.jpg
    40.1 KB · Views: 48

Det er vel canadiske Eastern Provincial Airlines som forsvant for lenge siden!?

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Hm, var det så enkelt? Men det er det. EPA forsvant inn i CPAir som slo seg sammen med PacWestern til Canadia/en som senere forsvant inn i Air Canada...
Og jeg har ofte en norsk link, og stikkordet er "Anna Lovinda", CF-EPO ble senere til N197AL som noen av oss hadde et heller blandet forhold til. ^_^

Din tur.

Attachments

• CF-EPO @ Gander YQX 07-79.jpg
    CF-EPO @ Gander YQX 07-79.jpg
    265.6 KB · Views: 22

Hmm, jeg har tre turer med Anna Lovinda mellom SVG og FBU, iflg loggen uten uregelmessigheter av noe slag. Hva var problem-et/ene med den?

Back