Konkurransetråd: Flyselskaper

Re: Konkurransetråd: Flyselskaper

US Airways Boeing 737 3- eller 400?

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Bare 28 minutter - dette var bra og selvsagt rett - da er det bare for deg å fortsette med en ny oppgave for oss.

Kanske lite för lätt, men jag går för en maskin som besökte oss på ARN måååånga gånger sommaren 2013. Vilket selskap?

Attachments

• DSC_0851.jpg
    DSC_0851.jpg
    84.2 KB · Views: 89

Er det ikke et serbisk flagg der? I så fall hadde jo Aviogenex i siste utgave en hvit 737-200.

Stämmer gott att det är Avigenex 737-200! Flög för JAT sommaren 2013, mycket på BEG-ARN-BEG flera ggr i uken. Ett år senare var planet stored forever och bolaget historia.

Din tur, Stone!

Da hopper vi lenger bak på skuta. Kanskje litt obskurt, men skitt au. Hvem?

Attachments

• tail5.jpg
    tail5.jpg
    35.7 KB · Views: 77

Dette må være tyrkiske Holiday Airlines med sine Happy Liners.

Espen
Det må det, ja. Et heller kortlivet etablissement midt på 90-tallet, med en brokete blanding av flytyper. Her deres eneste 737-200, en veteran av en -217 som hadde godt over 70000 flytimer da den forlot Braathens i 1991 som N197JQ. Ikke godt å si hva flightloggen sa da Westjet pensjonerte den i 2002....

Attachments

• tc-raf-holiday-airlines-boeing-737-217 @ HAM 28.7.96.jpg
    tc-raf-holiday-airlines-boeing-737-217 @ HAM 28.7.96.jpg
    183.6 KB · Views: 65

Flott bilde av en tidligere BU-maskin. Jeg kan huske at de i tillegg til B737-200 også opererte A300, A310, B727-200, L1011 Tristar, TU-154M og YAK-42. Fargerikt selskap i så måte og litt typisk for tyrkiske charterselskaper på den tiden.

Jeg er på farten og setter derfor oppgaven fri.

Espen

Last edited:

Ingen? Neinei, da får jeg lufte en annen hale. Hvem tilhører denne?

Attachments

• TAIL9.jpg
    TAIL9.jpg
    40.1 KB · Views: 48

Det er vel canadiske Eastern Provincial Airlines som forsvant for lenge siden!?

Sent fra min G8231 via Tapatalk

Hm, var det så enkelt? Men det er det. EPA forsvant inn i CPAir som slo seg sammen med PacWestern til Canadia/en som senere forsvant inn i Air Canada...
Og jeg har ofte en norsk link, og stikkordet er "Anna Lovinda", CF-EPO ble senere til N197AL som noen av oss hadde et heller blandet forhold til. ^_^

Din tur.

Attachments

• CF-EPO @ Gander YQX 07-79.jpg
    CF-EPO @ Gander YQX 07-79.jpg
    265.6 KB · Views: 22

Hmm, jeg har tre turer med Anna Lovinda mellom SVG og FBU, iflg loggen uten uregelmessigheter av noe slag. Hva var problem-et/ene med den?

Back