Konkurransetråd: Flyselskaper

Re: Konkurransetråd: Flyselskaper

Vi holder oss i Boeing-verdenen. Hvem er dette:

Attachments

• nose.jpg
    nose.jpg
    28.5 KB · Views: 110

Jeg forstår at du sier det, men nei, egentlig ikke. Details, details....
Da har jeg vel sagt (mer enn) nok. ;)

Det er Braathens, ja, men den tredje som var innom VASP, nemlig LN-SUZ. Hvis jeg husker riktig var det bare den av de tre som var i trafikk for BU etterpå i dette fargeskjemaet. Jeg tok med vilje med en bit av rederimerket bak vindu #3 for å etterlate et lite spor...
Bildet er tatt fra Airliners.net og er fra Faro 24/4/93.

Din tur.

Attachments

• LN-SUZ @ FAO 1993-04-24.jpg
    LN-SUZ @ FAO 1993-04-24.jpg
    213.5 KB · Views: 101

Det er Braathens, ja, men den tredje som var innom VASP, nemlig LN-SUZ. Hvis jeg husker riktig var det bare den av de tre som var i trafikk for BU etterpå i dette fargeskjemaet. Jeg tok med vilje med en bit av rederimerket bak vindu #3 for å etterlate et lite spor...
Bildet er tatt fra Airliners.net og er fra Faro 24/4/93.

Din tur.

Ahhh - denne har jeg jo til og med bilde av :drunk:

Vi holder oss i Boeing-verdenen. Hvem er dette:

Forklar meg gjerne hvordan i h***** man kan identifsere Braathens SAFE på dette bildet uten å vite at bildet er av en BU-maskin. Poenget er fargeskjemaet. Det blir for subtilt om man må vite at BU hadde tre eks-VASP uten at vi ser registreringen :drunk:

Når det er sagt: Jeg liker vanskelige oppgaver...

Last edited:

Forklar meg gjerne hvordan i h***** man kan identifsere Braathens SAFE på dette bildet

Det gjør du ved å legge merke til den bitte bittelille delen av logoen/vingen til Braathens SAFE som såvidt stikker frem bak cockpitvinduet. Når det er sagt så jeg den ikke jeg heller, men klarte ikke å forstørre bildet på min pc. Måtte flire for meg selv da så fasit, synes det var en god oppgave! :drink

Enig i at det var en god oppgave - når jeg så "møkkflekken", men litt større bilde hadde kanskje hjulpet. Han er en luring, denne Stone :D

Skjønner ikke problemet Kjell Oskar :-) Tok oppgaven med en gang jeg så den :-) Synes ikke vi skal senke lista mtp vanskelighetsgrad noe særlig. Ift dine spesialquiz er jo dette rene barnematen :-)

Keep 'em coming!!!

Espen

Skjønner ikke problemet Kjell Oskar :-) Tok oppgaven med en gang jeg så den :-) Synes ikke vi skal senke lista mtp vanskelighetsgrad noe særlig. Ift dine spesialquiz er jo dette rene barnematen :-)

Keep 'em coming!!!

Espen

Nå var dette kanskje mer en refleksjon over mine briller. Må visst innom Specsavers i Sandvika...

Hva er dette da?

Attachments

• Hale.jpg
    Hale.jpg
    42.7 KB · Views: 77

Affretair DC-8-55F.

Eller kanskje DC-7F ved nærmere ettersyn. Affretair er uansett selskapet

Espen

Last edited:

Burde visst at du tok den... Det er VP-YTY som er en DC-7F

Ganske gjenkjennelig logo for en gammel flynerd :-)

Med fare for ny mobbing fra Stone setter jeg oppgaven fri. Er jo eneste muligheten for han til å poste sine BGO-bilder kan det se ut som :-)

Espen

Med fare for ny mobbing fra Stone setter jeg oppgaven fri. Er jo eneste muligheten for han til å poste sine BGO-bilder kan det se ut som :-)

Espen
Høh, jeg har nå tatt maange av oppgavene! :cool:
Men jeg kan ta litt selvkritikk på at SUZ-bildet var litt for hardt beskåret, kunne sikkert vist mer av "vingen". Men hvorfor bildet ikke lot seg blåse opp vet jeg ikke, det bare skjer av og til... :headbang

Men jeg kan ta oppfordringen, jeg. Hvem? Hvor og når er ikke tema. ;)

Attachments

• skann0007 (2).jpg
    skann0007 (2).jpg
    28.6 KB · Views: 67

Jeg syne kuttinga di var helt ok, Stone. Flyhistorikere er litt subtile, og klarer slikt :)

Siste bilde er Viva Air :)

Regnet med at den gikk rimelig kjapt, ja. Viva Air var jo ikke noe miniselskap heller, her med 737-3Y0 EC-GMP.

Attachments

• skann0007.jpg
    skann0007.jpg
    145 KB · Views: 66
  • skann0008.jpg
    skann0008.jpg
    103.4 KB · Views: 65

Hvilket selskap er dette?

Attachments

• gjett 11.jpg
    gjett 11.jpg
    24.8 KB · Views: 73

VLM - er det ex-BBD (OO-VLM) eller ex-BBE (OO-VLN)?

Back