• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurransetråd: Flyselskaper

Re: Konkurransetråd: Flyselskaper

Vi holder oss i Boeing-verdenen. Hvem er dette:

Attachments

• nose.jpg
    nose.jpg
    28.5 KB · Views: 110

Jeg forstår at du sier det, men nei, egentlig ikke. Details, details....
Da har jeg vel sagt (mer enn) nok. ;)

Det er Braathens, ja, men den tredje som var innom VASP, nemlig LN-SUZ. Hvis jeg husker riktig var det bare den av de tre som var i trafikk for BU etterpå i dette fargeskjemaet. Jeg tok med vilje med en bit av rederimerket bak vindu #3 for å etterlate et lite spor...
Bildet er tatt fra Airliners.net og er fra Faro 24/4/93.

Din tur.

Attachments

• LN-SUZ @ FAO 1993-04-24.jpg
    LN-SUZ @ FAO 1993-04-24.jpg
    213.5 KB · Views: 101

Det er Braathens, ja, men den tredje som var innom VASP, nemlig LN-SUZ. Hvis jeg husker riktig var det bare den av de tre som var i trafikk for BU etterpå i dette fargeskjemaet. Jeg tok med vilje med en bit av rederimerket bak vindu #3 for å etterlate et lite spor...
Bildet er tatt fra Airliners.net og er fra Faro 24/4/93.

Din tur.

Ahhh - denne har jeg jo til og med bilde av :drunk:

Vi holder oss i Boeing-verdenen. Hvem er dette:

Forklar meg gjerne hvordan i h***** man kan identifsere Braathens SAFE på dette bildet uten å vite at bildet er av en BU-maskin. Poenget er fargeskjemaet. Det blir for subtilt om man må vite at BU hadde tre eks-VASP uten at vi ser registreringen :drunk:

Når det er sagt: Jeg liker vanskelige oppgaver...

Last edited:

Forklar meg gjerne hvordan i h***** man kan identifsere Braathens SAFE på dette bildet

Det gjør du ved å legge merke til den bitte bittelille delen av logoen/vingen til Braathens SAFE som såvidt stikker frem bak cockpitvinduet. Når det er sagt så jeg den ikke jeg heller, men klarte ikke å forstørre bildet på min pc. Måtte flire for meg selv da så fasit, synes det var en god oppgave! :drink

Enig i at det var en god oppgave - når jeg så "møkkflekken", men litt større bilde hadde kanskje hjulpet. Han er en luring, denne Stone :D

Skjønner ikke problemet Kjell Oskar :-) Tok oppgaven med en gang jeg så den :-) Synes ikke vi skal senke lista mtp vanskelighetsgrad noe særlig. Ift dine spesialquiz er jo dette rene barnematen :-)

Keep 'em coming!!!

Espen

Skjønner ikke problemet Kjell Oskar :-) Tok oppgaven med en gang jeg så den :-) Synes ikke vi skal senke lista mtp vanskelighetsgrad noe særlig. Ift dine spesialquiz er jo dette rene barnematen :-)

Keep 'em coming!!!

Espen

Nå var dette kanskje mer en refleksjon over mine briller. Må visst innom Specsavers i Sandvika...

Hva er dette da?

Attachments

• Hale.jpg
    Hale.jpg
    42.7 KB · Views: 77

Affretair DC-8-55F.

Eller kanskje DC-7F ved nærmere ettersyn. Affretair er uansett selskapet

Espen

Last edited:

Burde visst at du tok den... Det er VP-YTY som er en DC-7F

Ganske gjenkjennelig logo for en gammel flynerd :-)

Med fare for ny mobbing fra Stone setter jeg oppgaven fri. Er jo eneste muligheten for han til å poste sine BGO-bilder kan det se ut som :-)

Espen

Med fare for ny mobbing fra Stone setter jeg oppgaven fri. Er jo eneste muligheten for han til å poste sine BGO-bilder kan det se ut som :-)

Espen
Høh, jeg har nå tatt maange av oppgavene! :cool:
Men jeg kan ta litt selvkritikk på at SUZ-bildet var litt for hardt beskåret, kunne sikkert vist mer av "vingen". Men hvorfor bildet ikke lot seg blåse opp vet jeg ikke, det bare skjer av og til... :headbang

Men jeg kan ta oppfordringen, jeg. Hvem? Hvor og når er ikke tema. ;)

Attachments

• skann0007 (2).jpg
    skann0007 (2).jpg
    28.6 KB · Views: 67

Jeg syne kuttinga di var helt ok, Stone. Flyhistorikere er litt subtile, og klarer slikt :)

Siste bilde er Viva Air :)

Regnet med at den gikk rimelig kjapt, ja. Viva Air var jo ikke noe miniselskap heller, her med 737-3Y0 EC-GMP.

Attachments

• skann0007.jpg
    skann0007.jpg
    145 KB · Views: 66
  • skann0008.jpg
    skann0008.jpg
    103.4 KB · Views: 65

Hvilket selskap er dette?

Attachments

• gjett 11.jpg
    gjett 11.jpg
    24.8 KB · Views: 73

VLM - er det ex-BBD (OO-VLM) eller ex-BBE (OO-VLN)?

Back