Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Siden det er tydelig at noen vet satser jeg på at svaret kommer før jeg drar på jobb om et par timer.

Rakk det ikke før off block :p

Men svaret er jo helt korrekt.

Attachments

• IMG_6729.JPG
    IMG_6729.JPG
    266.9 KB · Views: 239

Men svaret er jo helt korrekt.
:biggrin

Vi fortsetter:

2eul838.jpg

Scooter01

Vell folkens, tiden er mer enn nok ute. Jeg trodde at denne skulle være lett, siden vi hadde samme flyet i en oppgave for en kort tid siden, nemlig Hawker Siddeley Harrier, her representert av en Gr.3 variant.

Hawker Siddeley Harrier Gr.3 på et museum i Kina.
t8p7wj.jpg

Hintet med opphugging i Tyrkia refererte til lasteskipet "Tidal Carrier" som ble omdøpt til "Harrier", noe som folk fra Haugesunds-området sikkert vet mer om.

Scooter01

Hei "Scooter01". Jeg kunne ha svart hvem som helst av dere som legger inn, og svarer, men nå greide jeg ikke holde meg lengre! Maken til kunnskap dere besitter er for meg HELT ufattelig, det mangler vel snart bare det at det blir spurt om ytterligere detaljer på detaljene! Helt utrolig! Sitter her kveld etter kveld, (og natt etter natt) og lar meg imponere av hva som kommer frem, tusen takk! Ha en fortreffelig fortsatt fin sommer, hilsen "perpåhøvik"

Hei "Scooter01". Jeg kunne ha svart hvem som helst av dere som legger inn, og svarer, men nå greide jeg ikke holde meg lengre! Maken til kunnskap dere besitter er for meg HELT ufattelig, det mangler vel snart bare det at det blir spurt om ytterligere detaljer på detaljene! Helt utrolig! Sitter her kveld etter kveld, (og natt etter natt) og lar meg imponere av hva som kommer frem, tusen takk! Ha en fortreffelig fortsatt fin sommer, hilsen "perpåhøvik"

Hei "Per"!

Takker for rosen, men som du nevner, det er også mange andre som bidrar til å gjøre denne tråden mulig. Uten disse deltagerene hadde vel ikke denne tråden holdt på så lenge...

Scooter01

Hei "raider66". Vet ikke helt hvordan jeg får lagt et spørsmål, og om det er lov, til en post, 994 i dette tilfelle. Det ser ut som mitt spørsmål kommer som siste post, uten at dette var ment slik, men i tilknytning til post 994. (er ikke ment å spore av dette magnifike forum, prøver å gjøre dette korrekt i hht. Forumregler)SPM: Hva er de små "vingene" bak på dette flyet, ser jo nesten ut som "minicanardvinger"? Vennlig hilsen "perpåhøvik"

Hei CFM. Det var det, etter å ha sett på vedlegget ditt. I min naivitet mente jeg å se at det var en fast del på flykroppen, sorry. Hilsen "perpåhøvik"

Ærede konkurrenter, la oss ikke bli altfor late her, selv om det er ferietid for noen av oss må vi vel holde koken....

Selv er jeg borte fra alt som heter internett et par dager, (-ja, det er mulig..), så jeg har ingen sjanse til å sjekke for riktige svar eller gi noen hint før onsdag kveld, på hva dette er:

1zyu1rn.jpg

Snakkes om et par dager...

Scooter01

Hmmm. Det eneste jeg har hørt om som har hatt "target lock-on" på SR-71 er Viggen (med missil), men dette ser mer sovjetsnekra ut. Prøver, under sterk tvil, på MiG 25.

Hmmm. Det eneste jeg har hørt om som har hatt "target lock-on" på SR-71 er Viggen (med missil), men dette ser mer sovjetsnekra ut. Prøver, under sterk tvil, på MiG 25.

Hmmm… -flere forslag?

Scooter01

Definitivt, andreas a har ballen. Jeg ble lurt av rusten og noe som ser veldig grovsnekra ut foran på poden. (Hva er det forresten?) Ser ut til at denne har stått ute i vær og vind ganske lenge, hvor er bildet tatt?

Når det gjelder SR-71 har jeg hørt at svenskene fikk tips om at den var på vei og tok en zoom climb med målsøkende missiler, noen som har mer detaljer om den historien?

(Hva er det forresten?) Ser ut til at denne har stått ute i vær og vind ganske lenge, hvor er bildet tatt?

Aner ikke hva den poden gjør, avhenger vel litt av hvilken modell Viggen vi ser på. Kanskje det er noe aerodynamisk? -da jeg også har sett bilder av røde/grønne nav-lys i den triangulære seksjonen utenfor poden.

Bildet er herifra:
http://aircraftwalkaround.hobbyvista.com/viggen/viggen.htm

Scooter01

Status
Not open for further replies.
Back