Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Ohhhhh, what a machine! Bugatti 100, den må vel faktisk være helt på høyde med Concorde i nyyydelige linjer. Dessverre ble replikaen helt ødelagt i et kræsj.

Ohhhhh, what a machine! Bugatti 100, den må vel faktisk være helt på høyde med Concorde i nyyydelige linjer. Dessverre ble replikaen helt ødelagt i et kræsj.

Du har helt rett, Bugatti 100P. :thumbup

2cerk1.jpg

Din tur med ny oppgave!

Scooter01

Da fortsetter vi med denne:

Attachments

• FlytypeX.png
    FlytypeX.png
    147.4 KB · Views: 123

Piaggio P.166? Fargene - mørk grå/hvit - leder tankene hen på SAAF, i så fall er det P.166S Albatross.

Jadda. Alle punker er helt riktig, -som vanlig fra den kanten! Din tur;)

Over til en annen motor. Litt "støy" i bildet, men skitt au...
Hva?

Attachments

• motor.jpg
    motor.jpg
    36.6 KB · Views: 114

Tja, det skal innrømmes at jeg er ikke 100% sikker, men prøver med en GE CJ805 på en Convair CV990 Coronado.

Og hvis det er det, satser jeg samtidig en halvliter på at det er Spantax på Sola eller Flesland..;)

Du må nok revurdere den. Både flytype, motortype og sted er nok feil... ^_^

Ja, jeg fikk det liksom ikke til å stemme helt, men kom ikke på noe bedre i farta.
Der ryker halvlitern, men skal ta en runde i tenkeboksen ;)

Espen raider66 får få den, men jeg korrigerer til tidlig 737-100.

Edit: Teknisk spørsmål; ble det levert noen -200 med denne motorvarianten?

Last edited:

Det var flere tidlige leveranser av -200 som ble levert med de korte motorene, og til flere forskjellige europeiske selskaper. Her kan Stone sikkert fylle inn med mer info. Jeg har sett bilder av tidlige Braathens- og Britanniamaskiner med disse motorene. Amerikanske også.

Espen

Ok, takk for info! Trodde bare det var -100 som hadde den typen, da lærte jeg noe nytt i dag óg ^_^

Jada, det ble levert en del -200 med denne reverseren. Jeg har ikke detaljer, men ifølge den rimelig pålitelige http://www.b737.org.uk/737original.htm#737-200 kom den nye reverser fra line nummer 135, (mars '69) med mod kit tilgjengelig. For Braathens del betyr det at SUS (ln 110) og SUP (ln 128) ble levert med den gamle. Såvidt jeg forstår ble alle tidligere modifisert.
Og bildet er av SUS, tatt på flightline på BFI like før levering i januar '69 (rappet fra a.net). Jeg kan også legge ved et bilde fra etter levering, i hangar 6B på Sola. Det bildet tror jeg jeg rappet fra en gammel tråd på dette forumet.
Espen har rimeligvis ballen.

Attachments

• LN-SUS @ BFI jan.69.jpg
    LN-SUS @ BFI jan.69.jpg
    102.3 KB · Views: 99
  • LN-SUS @SVG.jpg
    LN-SUS @SVG.jpg
    82 KB · Views: 100

MEGET interessante bilder og helt nytt for meg at Braathens hadde den varianten på sine første -200 i begynnelsen. Veldig god og lærerik oppgave!

Jeg setter oppgaven fri da jeg har begrenset tilgang til bilder for tiden.

Espen

Status
Not open for further replies.
Back