• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Konkurransetråd: Flykjenning

Status
Not open for further replies.
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Ser litt ut som om den har britiske prototypefarger fra krigen. Gloster E.28/39?
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Der var den gule P'en ja. Og en intake splitter som russerne kopierte mer eller mindre direkte på MiG-15..men så var jo den drevet av en Rollski Royceski også :)

Poster denne fra iPad'en, så si fra hvis det blir altfor lite, så skal jeg prøve igjen på PC.
 

Attachments

  • IMG_3495.JPG
    IMG_3495.JPG
    32.9 KB · Views: 190
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Understell fra en John Deere-tresker? :D

Et hint til min oppgave: Dette flyet ble produsert med forskjellige motorer.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Jeg husker jeg leste den artikkelen i Sport Aviation.

Men nå bør kanskje noen snart komme med løsningen så jeg slipper å gjøre det siden jeg må på jobb idag.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Men nå bør kanskje noen snart komme med løsningen så jeg slipper å gjøre det siden jeg må på jobb idag.

Vi kan ikke ha noe av at du ikke kommer deg på jobben i dag, så derfor sier jeg at man tager en Fairchild PT-19 og installerer en Continental 670 stjernemotor i stedet for Ranger motoren, og man får en Fairchild PT-23

Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Herr Scooter har selvfølgelig helt rett. Som Cornellkusk må jeg si at PT-23 er et noe stutt vesen. Den tar seg mye bedre ut med Ranger rekkemotor.
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Begge ble bygget i Hagerstown, det er litt moro :)

Også smått utrolig at det bare er 28 år mellom siste Cornell og første produksjonsutgaven av A-10.

Hva er så dette for en sak?
 

Attachments

  • IMG_3501.JPG
    IMG_3501.JPG
    90.3 KB · Views: 126
Last edited:
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Jeg syns det ser ut som en mockup av ett eller annet, teipet rundt vinduene osv
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Det er ikke tape. Dette er en flygedyktig flygende flymaskin ;)

Liten rettelse; dette var en flygedyktig flygende flymaskin.
Bildet viser den eneste og alene Northrop YF-117D Tacit Blue som nå står parkert på US Air Force museet i Dayton, Ohio.

Scooter01
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Korrekt! En heller snodig konstruksjon. YF-117 var forresten produksjonsprototypen til F-117. Tror ikke Tacit Blue hadde noe F-nummer.

Denne beviser vel at alt kan fly med nok datakraft :)

300px-Tacit_Blue_in_flight.jpg
 
Re: Konkurransetråd: Flykjenning

Da fortsetter vi med neser, tipper at minst en av dere vet hva dette er...



Scooter01
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top