Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Da har vi alt det til felles. Det er en CL-28, eller CP-107 som er den militære betegnelsen. Det var ett av to kanadiske produkter basert på Britannia, det andre var som kjent CL-44. Her brukte man riktignok "bare" vinger, hale og understell, i tillegg til at materialene brukt var etter amerikanske spesifikasjoner. Resten var lokalt designet, selvsagt med unntak av Wright R-3350-motorene som erstattet Britannias Bristol Proteus turboprops.Som gammel offiser med interesse for flykjenning mener jeg at dette må være en Canadair CL-28 Argus, maritimt overvåkningsfly basert på Bristol Britannia.
Espen
Nuvel, det kan jo kalles en bonus...Bredere på toppen slik at skuldrene kan lettere passere gjennom døren...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.